یکشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۰
۱۵۰ اثر تألیفی در صف حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد چهارمحال و بختیاری است

چهارمحال و بختیاری- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر ۱۵۰ اثر تألیفی در صف حمایت این اداره کل هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در شهرکرد، پیام احمدی صبح یکشنبه در نشست خبری گفت: شورای فرهنگ عمومی یک درخت ریشه‌دار در استان است. فرهنگ موجودی پویا است و به موازات پیشرفت تکنولوژی و رویدادهای اجتماعی فرهنگ نیز لزوماً باید پیش رود. شورای فرهنگ عمومی از سال ۱۳۶۴ به فرموده رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) که آن زمان در شورای انقلاب فرهنگی بودند تشکیل و به موازات آن در استانها هم شکل گرفت.

پیام احمدی اظهار داشت: در سال جاری موضوعات مختلفی در دستور کار شورای فرهنگ عمومی قرار گرفت که از جمله سه اولویت آن می توان به خانواده و جمعیت، پرهیز از اسراف و سبک زندگی و اعتماد و انسجام اجتماعی اشاره کرد و ضرورت‌های روز و اصلاح آداب و رسوم غلط جامعه نیز از دیگر دستور جلسه‌های شورای فرهنگ عمومی است.

وی به سی و پنجمین جشنواره تئاتر استانهای کشور اشاره کرد و افزود: در جشنواره تئاتر از طریق انجام مطالعات آسیب‌شناسی‌هایی صورت گرفت و هنوز هم مطالعات ادامه دارد تا این آسیب‌شناسی تکمیل گردد.

احمدی به کمبود زیرساختهای تخصصی حوزه تئاتر در استان اشاره کرد و بیان داشت: ۶۰۰ هنرمند در استان در حوزه تئاتر مشغول فعالیت هستند که با انجام برخی فعالیت‌ها از جمله برگزاری دوره‌های آموزشی و میزبانی جشنواره‌های ملی سعی شد این حوزه تقویت شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری افزود: ۲۱ اثر نمایشی برای سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان ارسال شده است و پس از بازبینی از این آثار با توجه به سطح کیفی کار ۱۰ اثر در بخش رقابتی به مرحله نهایی رسید و در مرحله منطقه‌ای نیز سهمیه ۳ اثر بدست آوردیم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری در بخش دیگری از سخنان خود اذعان داشت: تحول ویژه طی این مدت رونق فرهنگ و هنر در استان است و با نگاه برقراری عدالت فرهنگی در اجرای برنامه‌های استان میزبانی برخی برنامه‌ها را به شهرستان‌ها دادیم و اینگونه تلاش می‌کنیم فضای فرهنگی در شهرستان‌ها را رونق دهیم.

احمدی افزود: تلاش ما این است که از آثار تألیفی و نویسندگان را حمایت کنیم و در حال حاضر ۱۵۰ اثر تألیفی در صف حمایت این اداره کل هستند.

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استانهای کشور در استان چهارمحال و بختیاری از ۱۵ تا ۱۸ آبان‌ماه در بخش صحنه‌ای و خیابانی در تماشاخانه مهر و پلاتو و سالن آمفی تئاتر امیرکبیر اجرا خواهد شد و جلسه نقد و بررسی آثار نمایشی هر روز پس از آخرین اجرا در سالن جلسات مجتمع فرهنگی و هنری مهر برگزار خواهد شد.

در انتهای مراسم، پوستر جشنواره تئاتر نیز رونمایی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها