شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳
برگزاری کارگاه آموزشی اسلوب نویسندگی همزمان با  هفته کتاب در خوی/ تشریح برنامه‌های هفته کتاب

آذربایجان‌غربی - رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خوی معرفی تازه‌های کتاب، مسابقه قصه‌گویی و برگزاری کارگاه آموزشی اسلوب نویسندگی را از جمله برنامه‌های این شهرستان در هفته کتاب عنوان کرد.

حسین اصغری، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خوی، گفت: دین مبین اسلام با «اقرا» به‌معنای خواندن آغاز شده است که این امر اهمیت خواندن و مطالعه را در مقایسه با سایر ادیان دو چندان می‌کند.

وی افزود: کتاب و مطالعه عامل بسیار مهم و تاثیر گذاری در روند دستیابی به توسعه همه جانبه است و رسیدن به توسعه راهی جزء توجه به کتاب و کتابخوانی ندارد و تقویت امر مطالعه رشد و کمال انسانی و در نهایت موجب رشد و توسعه فرهنگی و افزایش معرفت و خردورزی عمومی را به دنبال دارد و دروازه‌های دنیای گسترده دانش و معرفت را به روی انسان‌ها می‌گشاید.

وی گفت: کتاب یک ابزار فرهنگی، رسانا و تاثیرگذار است که همه نهادها در شرح وظایف و رسالت فرهنگی که برعهده دارند، باید به آن بپردازند، از آن جایی که در تاریخ، هیچ تمدنی خالی از کتاب نبوده و همه فرهنگ ها با کتاب آغاز و با کتاب رشد می‌کنند، هفته کتاب فرصت مغتنمی است که اهمیت کتاب و مطالعه بهتر آن را بایستی، به مردم بشناسانیم.

اصغری بیان کرد: متاسفانه در فضای کنونی که عموم مردم بایستی با کتاب بیشتر انس بگیرند، استفاده از فضای مجازی بمنظور پر کردن اوقات فراغت، بیش از حد بوده و این امر یکی از موارد مهم دوری جوانان و نوجوانان از مطالعه، کتاب و کتابخوانی می‌باشد که حتماً این سبک بایستی ترمیم شود.

دبیر ستاد اجرایی هفته کتاب شهرستان خوی ادامه داد: هفته کتاب امسال فرصت مناسب برای ترویج فرهنگ کتابخوانی و فرهنگ‌سازی برای افزایش سرانه مطالعه است و برای توجه بیش از پیش به کتاب باید از فضای مجازی که بستر بسیار مناسب و پرمخاطبی است استفاده و محتوی لازم فرهنگی مناسب با محوریت کتاب و مطالعه در اختیار مخاطبان این فضا قرار گیرد.

اصغری سخنرانی پیش از خطبه نمازجمعه، نصب بنر با مضمون کتاب و کتابخوانی، اجرای ۶ عنوان برنامه فرهنگی با موضوع ترویج فرهنگ مطالعه توسط ادارات فرهنگی شامل معرفی تازه‌های کتاب، مسابقه قصه‌گویی، تولید محتوی با موضوع کتاب و کتابخوانی، کارگاه آموزشی اسلوب نویسندگی از جمله برنامه‌های هفته کتاب در شهرستان خوی خواهد بود.

وی ادامه داد: فعالیت‌های مربوط به کتاب و کتابخوانی، نباید معطوف به هفته کتاب باشد، بلکه در طول سال اهتمام ویژه برای ترویج فرهنگ مطالعه داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها