سه‌شنبه ۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸
شاعرانه‌های بانوی شیرازی حمایت از مردم مظلوم فلسطین/ غاصب باید از هر خانه با اجبار برخیزد

فارس - سیده اعظم حسینی شاعر خوش ذوق شیرازی با سرایش شعر، خواستار توجه مجامع بین المللی به جنایات رژیم غاصب صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در شیراز، بانوی شاعر و نویسنده شیرازی در اجتماع زینبی مادران و کودکان در حمایت از اطفال مظلوم فلسطین در حرم مطهر علی ابن حمزه (ع) حماسه سرایی کرد.

سید اعظم حسینی که با منظومه چند جلدی آیینه داران آفتاب در باره شهدایی که قبل از رسیدن امام حسین (ع) به کربلا در کوفه به شهادت رسیده اند در بین هشت نویسنده برتر «سومین دوره جایزه کتاب سال فارس در سال ۱۴۰۲ قرار گرفت یکی از بانوان هنرمندی بود که در این اجتماع مادرانه شعرخوانی کرد.

در ادامه ابیاتی که این شاعر اهل دل درحمایت از مادران و کودکان مظلوم فلسطین سروده میخوانیم:

صدا پژواک یک زخم است و با تکرار برخیزد

دعا کن کودکش از زیر این آوار برخیزد

کمی از خنده های کودکش را جمع خواهد کرد

اگر این سقف قدری پا شود، دیوار برخیزد

دلش تنگ است…کو آن کودک نوپا که در خانه

بیفتد بر زمین هر بار و هی هر بار برخیزد

به یاد ناله های مادری در پشت یک خیمه

که شاید کودکش با خواهش و اصرار برخیزد

که مادر بود…عبا را دیده بود…اما دلش می خواست

"علی" در دست گیرد گوشه ی دستار، برخیزد

دوباره قصه ی قنداقه های خالی خونی

بگو «عباس» برگردد، بگو «مختار» برخیزد

صدا زخمی، گلو زخمی، حکایت موبه مو زخمی

بگو از لابلای زخم ها «سردار» برخیزد

کنار روضه ی اسباب بازی های بی کودک

دعا کن زودتر دنیا شود بیدار…برخیزد

نه با سازش، نه با نرمش، نه با خواهش، نه با کرنش

که غاصب باید از هر خانه با اجبار برخیزد

کی اند این پربهانه قوم خودخواه و لجوجی که

پی تهدید آنها کوه با اخطار برخیزد

کی اند این وارثان حنجر گوساله ای زرین

که هر صوت از گلوشان شوم و ناهنجار برخیزد

چنان کودک کش و وارونه گو بودند از اول

که گرگ از دستشان با زوزه ی انکار برخیزد

بگو با برگزیده قوم شیطان می رسد روزی

که از هر ریشه ی قنداقه صدها دار برخیزد

بگو خیبرنشین! دل، خوش به این بارو نکن باشد

به زودی ذوالفقار حیدر کرار برخیزد

بترس ای ریسمان سحر! ای موهوم پوسیده

که تنها شیرخوار مانده موسی وار برخیزد…

سکوت جایز نیست

سیده هدی موسوی خواهر شهید سید عباس موسوی دبیرکل سابق حزب الله لبنان مهمان ویژه این مراسم بود.

وی با ابراز خوشحالی از گردهمایی مادرانه در کنار امامزادگان با دغدغه حمایت از فلسطین، با اشاره به ضرورت جهاد تبیین دربیان امام خامنه ای گفت: بهترین جهاد، سخن حق در برابرحاکم ستمگر است. جهاد جنبه های مختلفی دارد و تنها به بعد نظامی و جهاد با سلاح خلاصه نمی‌شود.

او جهاد قلم، جهاد فکر، جهاد عمل را از ساحت‌های مختلف جهاد برشمرد و ابراز داشت: جهادسخن کم از جهاد باسلاح ندارد. صحبت هرشخص نشان از موضع اوست. در تاریخ اهل بیت هم شاهدیم که امام زین العابدین (ع) با قلم و حضرت زینب (س) با بیان ظالمان را محکوم کردند.

وی تصریح کرد: ظلم هم حدی دارد. خدا از آنچه ظالمان انجام می‌دهند غافل نیست وقطعا عواقب آن را خواهند دید. دست خدا فراتر از ظلم دشمنان است.

خانم موسوی با اشاره به وضعیت اخیر غزه تاکید کرد: دراین شرایط سخت که جنایت وحشیانه در فلسطین انجام می‌شود تکلیف شرعی ایجاب می‌کند به هرقیمتی شده آنها را یاری کنیم. سکوت جایز نیست وگرنه بلا ما را فرامی‌گیرد.

این طوفان مقدس با خون های شهدایی که از امام حسین الگو گرفتند به بارنشسته و پیروزی را به دنبال دارد.

وی یادآور شد: این مسئله منبرحق در برابر باطل است و هر خانه را به یک مکتب تبدیل کرده و به همه سرایت کرده است. پیرو جوان و مادر و فرزند را فراگرفته و همه می‌خواهند بهترین‌های خود را تقدیم کنند و از حق دفاع کنند.

خانم موسوی این موج دفاع از حق را ثمره زحمات مادران شهدا دانست و گفت: اجر مادران شهدا همین مناره ها و چراغ ها برای امت است که با خون شهیدان روشن می‌شود.

ما اصحاب عقیده هستیم

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی به رهبری امام‌خمینی (ره) این میدان را بسط داد که زن در همه میدان‌ها فعالیت کند و صراحتاً گفت اگر زنان نبودند جمهوری اسلامی پیروز نمی‌شد! همانطور که رهبر عزیزمان هم می‌فرماید زن بود که مرد را تشویق کرد. مرد خودش به میدان نبرد حق علیه باطل می‌رود ولی زن می‌تواند همه خانواده را طوری تربیت کند که اهل جهاد باشند. وقتی تربیت خانواده صحیح باشد همه اعضای خانواده به سمت جهاد می‌روند. این مسئله عظمت نقش زن را میرساند.

خانم موسوی در ادامه از سید الشهدای مقاومت اسلامی سید عباس موسوی یادکرد و گفت: سید عباس همیشه میگفت اگر در کوفه چند نفر مثل طوعه داشتیم همه موازین تغییر می‌کرد.

وی ادامه داد: امروز برکت انقلاب اسلامی ایران صدایش به کل جهان رسیده و باعث شده مادران فرزان خود را در راه حق تقدیم کنند و به آن افتخار کنند. امروز شاهد مادران لبنانی هستیم که فرزندشان شهید می‌شود اما سجده شکر به جا می‌آورند و مقاومت می‌کنند. تمام هم و غمشان حفظ مقاومت است.

زنان و مادران فلسطین روزانه شاهد شهادت و اسارت فرزندان و ویرانی خانه هایشان هستند اما با این حال دست از مقاومت نمی کشند. این مساله ایست که روانشناسان هم در تحلیل آن ماندند. این صبرو ثبات قطعاً تصادفی نیست بلکه برخواسته از اعتقاد است و ما اصحاب عقیده‌ایم.

وی با اشاره به تاثیر خون شهیدان در پیشبرد راه حق گفت: همانطور که امام خمینی (ره) فرمود بهترین کاری که مادر انجام می‌دهد این است که فرزند صالح به جامعه تحویل دهد. ما با اندیشه امام به بصیرت و آگاهی رسیدیم. امامی که فرمود هرچه داریم از عاشوراست. ما جمله حضرت زینب (سک) که در اوج بلا می‌گفت ما رایت الا جمیلا راباید طلا بگیریم‌.حضرت با این سیره و صبوری کاخ ظالمان را فروریختند و راه‌حق را حفظ کردند.این برای همه ما الگوست.

وی توصیه کرد: این انقلاب که ثمره خون شهداست به وصیت حاج قاسم زیر سایه رهبری حفظ کنید. از شیطان بزرگ یعنی آمریکا توقع خوبی نداشته باشید. از شیطان به کسی خیری نمی‌رسد. تلاش جمهوری اسلامی ایران بر این است که استکبار جهانی را تضعیف کند و از سلاح درنده رسانه‌های دشمن تاثیر نمی‌پذیرد. وی با چنددعا به بیاناتش پایان داد وو تاکید کرد: به کربلای امام حسین هرگز از یاری فلسطین دست نمی‌کشیم.

در ادامه برنامه، مادران شیرازی به یاد اطفال مظلوم غزه فرزندان خود را علی اصغر پوش کردند و با توسل به شیرخواره سید الشهدا همراه با حماسه خوانی و مداحی حاج قاسم زارع و نواس سنج و دمام برای رهایی فلسطین دعا کردند.

به گزارش ایبنا حماسه سرایی و شعرخوانی خوانی سارا رمضانی و سیده اعظم‌حسینی، اجرای قطعه موسیقی درباره فتح قدس توسط حسن حقیری و اجرای گروه سرود سفیران جهانی عشق و گروه سرود نسیم یار از دیگر بخش های این اجتماع مادرانه بود.

در دقایق پایانی مراسم با حضور خانواده های شهدای فارس و شهدای فاطمیون بیانیه مادران شیراز خطاب به مادران و زنان فلسطین قرائت شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها