پنجشنبه ۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۵
خاطرات یک مدیر مدرسه در گرماگرم روزهای انقلاب و جنگ

«ساکن خیابان ملک» خاطرات اشرف جواهری توسط انتشارات سوره مهر منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، «ساکن خیابان ملک» به قلم فاطمه بهبودی با محوریت خاطرات و زندگی اشرف جواهری از فرهنگیان شهر اراک و رییس فعلی مرکز آموزش عالی فرهنگیان اراک به چاپ رسید.


داستان کتاب از جایی اغاز می‌شود که راوی بعد از ازدواج زودهنگام، تحصیلاتش را ادامه می‌دهد و در رشته ادبیات دانشگاه اراک پذیرفته می‌شود. در بحبوحه انقلاب، جواهری مثل بسیاری از هم سن و سال‌هایش در راهپیمایی‌ها و تظاهرات مردمی شرکت می‌کند و بعد از انقلاب مدیر یک مدرسه دولتی نهصد نفره می‌شود. ارتباط خوب او با بچه‌ها آینده روشنی را برای دانش‌آموزان این مدرسه رقم می‌زند. تا جایی که بعد از بمباران ایران توسط عراق، او دانشجوها را به شهرهای امن می‌برد تا ادامه تحصیل بدهند.


فاطمه بهبودی در اثر جدیدیش که ۶ فصل دارد، سعی می‌کند فداکاری و از خودگذشتگی معلمی را به تصویر بکشد که در زندگی پرفراز و نشیب خود از رسالت معلمی‌اش غافل نشده و غمخوار شاگردانش می‌شود.
بی آرام»، «زمستان سرد و شمعدانی‌های ترمه‌ای»، «پوتین‌قرمزها»، «من یک کلاه سبزم» و «سپیدارهای آن سوی دوله‌تو» از دیگر آثار بهبودی در انتشارات سوره مهر است.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

گاهی فرصت نمی‌کردم بروم خانه ناهار بخورم، توی راه بوق بوق ماشینی را می‌شنیدم، می‌فهمیدم کاظم است، می‌گفتم: «برای چی اومدی اینجا!»
می‌گفت: «دور تا دور شهر گشتم تا پیدات کنم.»
نان رول‌پیچی می‌داد دستم، می‌گفت: «از غذای دیشب گوشت کوبیده مونده. برات لقمه گرفتم که گرسنه نری توی جلسه.»
فردایش باز صدای بوقش را می‌شنیدم، می‌گفتم: «امروز باز چی شد اومدی پی من؟»
می‌خندید: «یه لقمه ته تالی برات گرفتم بخور برو.»
می‌گفتم: «کاظم جان شما این کارها رو هم نکنی عزیزی! من رو شرمنده نکن!»


«ساکن خیابان ملک» در ۲۸۸ صفحه در شمارگان ۱۲۵۰ نسخه و به قیمت ۱۸۵ هزار تومان در بازار کتاب و دسترس علاقه‌مندان موجود است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها