سه‌شنبه ۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۲
برنامه «به وقت کتاب» در زنجان اجرا شد

زنجان- مسئول کتابخانه عمومی علامه حلی زنجان با اشاره به اجرای برنامه «به وقت کتاب» در کتابخانه علامه حلی زنجان گفت: هدف از اجرای این برنامه تعامل بین کتابخانه و مدرسه به منظور نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

شهلا شیرمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: مطابق رایزنی که با مدارس انجام شده است؛ یک زنگ از کلاس‌های درس به کتابخوانی اختصاص داده شده که عنوان آن «به وقت کتاب» است.

وی با اشاره به اینکه در قالب این برنامه سه شنبه هر هفته دانش‌‎آموزان مدرسه در کتابخانه حضور پیدا کرده و کلاس درس در این محل برگزار می‌شود، افزود: در قالب این برنامه علاوه بر کتابخوانی، برنامه‌های حاشیه‌ای نیز اجرا می‌شود.

مسئول کتابخانه عمومی علامه حلی زنجان اضافه کرد: هدف از اجرای این برنامه تعامل بین کتابخانه و مدرسه به منظور نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی، افزایش شناخت و آگاهی کودکان و جذابیت در برگزاری کلاس‌های آموزشی مدارس با روش اجرا در کتابخانه با حضور معلم مربوطه است.

شیرمحمدی به فعالیت‌های این برنامه نیز اشاره کرد و افزود: علاوه بر برگزاری کلاس‌های کتابخوانی، انشا، هنر و فارسی به طور ثابت هر هفته سه شنبه در کتابخانه فعالیت‌هایی از قبیل معرفی کتاب، قصه گویی، نمایش خلاق نیز برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اجرای این طرح تا پایان سال تحصیلی ادامه خواهد داشت، گفت: با توجه به رویکرد جدید کتابخانه‌های عمومی خدمات کتابخانه‌ها تغییر یافته و صرفاً محدود به امورات سنتی در قالب امانت کتاب محدود نمی‌شود.

مسئول کتابخانه عمومی علامه حلی زنجان افزود: در رویکرد جدید کتابدار فردی فعال و تاثیرگذار است و با ورود به فعالیت‌های فرهنگی متنوع هم اعضا را به کتابخوانی علاقه‌مند کرده و هم در جامعه تاثیر مثبت دارد.

وی به سایر خدمات کتابخانه علامه حلی زنجان هم اشاره کرد و گفت: این کتابخانه از سال ۱۳۶۸ در مساحتی بالغ بر ۷۵۰ متر مربع فعال است و دارای مخزن ۴۲ هزار جلدی کتاب است.

شیرمحمدی افزود: این کتابخانه دارای دو سالن مجزای خواهران و برادران، بخش کودک، بخش نوجوان است و از جمله فعالیت‌های آن در طول سال شامل قصه گویی و نقاشی و کاردستی، خدمات ویژه نوجوانان، نشریات شامل مجلات و روزنامه و سایر کلاس‌های آموزشی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط