دوشنبه ۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵
هم‌اندیشی اساتید رشته علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه شیراز برگزار شد

فارس- نشست هم‌اندیشی اساتید رشته علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه شیراز با مدیر و کارکنان مدیریت اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در شیراز، این نشست با حضور جواد عباسپور، مهدیه میرزابیگی، طاهره جوکار، مجید نبوی، علیرضا نیک سرشت از اساتید رشته علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شیراز و مدیر و کارکنان اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب کشور ظهر دوشنبه اول آبان جاری برگزار شد.

اساتید رشته علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شیراز ابتدا از بخش‌های مختلف مدیریت اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب کشور از جمله آرشیو ملی هنر ایران، بخش کتابخانه، مخازن نسخ خطی، چاپ سنگی و سربی و بخش اسناد بازدید به عمل آوردند.در ادامه در نشست مشترکی که با حضور مدیر و کارشناسان بخش کتابخانه، اسناد و تاریخ شفاهی در سالن اندیشگاه برگزار شد.

در ابتدا روح‌الله منوچهری، مدیر اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب کشور ضمن خوش آمدگویی به اساتید رشته علم اطلاعات و دانش‌شناسی با تشریح کامل فعالیت این مرکز در حوزه اسنادی و کتابخانه‌ای، آمادگی مدیریت را جهت همکاری در قالب فعالیت پژوهشی و برگزاری کارگاه‌های تخصصی ابراز داشت.

جواد عباسپور عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز، ضمن تاکید بر ضرورت تعامل بیشتر بین بخش علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه شیراز با مدیریت اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب کشور گفت: گذراندن دوره کارآموزی دانشجویان علم اطلاعات و دانش‌شناسی با سرفصل‌های مشخص در مدیریت اسناد و کتابخانه ملی سبب آشنایی کامل دانشجویان با اهداف و وظایف سازمان اسناد و کتابخانه ملی خواهد شد.

او خواستار حضور متقابل اساتید دانشگاه شیراز و کارشناسان ارشد مدیریت اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب کشور در کلاس‌های درسی و کارگاه‌های آموزشی شد و گفت: دانشگاه علاقه‌مند است دانشجویان دانشکده علوم تربیتی به صورت ماهانه و منظم از مدیریت اسناد و کتابخانه ملی بازدید داشته باشند.

به گزارش ایبنا؛ در پایان این نشست نیز مقرر شد، جهت گذراندن دوره کارآموزی دانشجویان در مدیریت اسناد، بازدید دانشجویان، برگزاری نشست‌های تخصصی تعامل و همکاری‌ها افزایش یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها