یکشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵
بهترین روش آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان از پایه

آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان از پایه دغدغه بسیاری از افراد است. در این مقاله به طور مفصل به این مسئله پرداخته‌ایم.

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ حتماً شما هم این مثل را شنیده‌اید که ماهی را هر وقت از آب بگیری تازه است؛ یادگیری زبان از آن دست کارهایی است که هیچ‌وقت برای شروع آن دیر نیست. آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان از پایه، ممکن است در ابتدا کمی دشوار و غیرممکن به نظر برسد، اما همین که شروع به یادگیری کنید، همه چیز پله پله بهتر خواهد شد. در مسیر آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان، باید به نکات خاصی توجه داشته باشید که در این مقاله به تمامی آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

بهترین روش‌های آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

راه‌های زیادی برای یادگیری زبان جدید وجود دارد؛ ممکن است شما از آن دست افرادی باشید که شرکت در کلاس را ترجیح دهید یا دوست داشته باشید به صورت خودآموز روند آموزش را طی کنید. به هر صورت، راه‌های متنوعی برای یادگیری پیش روی شما وجود دارند که بر حسب شرایط، می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. روش‌های زیر، بهترین راه‌ها برای آموزش زبان انگلیسی مبتدی برای بزرگسالان تا پیشرفته هستند:

۱- شرکت در کلاس زبان انگلیسی

یکی از بهترین راه‌ها برای آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان، این است که در دوره‌ها و کلاس‌های زبان انگلیسی شرکت کنید. مزیت شرکت در کلاس نسبت به سایر روش‌ها این است که می‌توانید ارتباط بهتری با مدرس داشته باشید. همچنین روند کلاس‌های آموزشی، عموماً منظم‌تر از روش‌های خودآموز است و برای کسانی که نمی‌توانند زمان خود را به خوبی مدیریت کنند، مناسب‌تر است.
بهتر است مسیر آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان از پایه با شرکت در کلاس زبان آغاز شود؛ زیرا نکات پایه و اصلی این زبان در سطح مبتدی آموزش داده می‌شوند و در صورتی که این نکات را به خوبی بیاموزید، می‌توانید در سطوح بالا نیز موفق‌تر عمل کنید. برای شرکت در کلاس زبان انگلیسی، یک موسسه آموزشی معتبر را بیابید و در دوره‌های حضوری یا آنلاین آن شرکت کنید. کلاس‌های آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان سفیر از جمله بهترین دوره‌های آموزشی در ایران برای رده سنی بالای ۱۵ سال هستند. افراد در این دوره می‌توانند از سطح مبتدی آغاز کنند و پس از شرکت کامل در تمامی کلاس‌ها، به سطح پیشرفته و فوق پیشرفته برسند. از آن‌جایی که زبان‌آموزان رده سنی بزرگسال، اغلب شاغل یا در حال تحصیل هستند، سفیر برخی دوره‌های خود را در روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار می‌کند. همچنین افرادی که قصد سفر به خارج از کشور دارند و می‌خواهند زودتر به انگلیسی مسلط شوند، می‌توانند در دوره‌های آموزش فشرده شرکت کنند.

بهترین روش آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان از پایه

۲- آموزش آنلاین زبان انگلیسی

یکی از ایده‌آل‌ترین روش‌ها برای آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان از پایه، استفاده از دوره‌های آموزش آنلاین زبان انگلیسی است. در این دوره‌ها، نیازی به مراجعه حضوری به آموزشگاه نیست و کلاس‌ها در بستر آنلاین برگزار می‌شوند. مزیت دوره‌های آنلاین این است که زمان کمتری صرف ماندن در ترافیک خواهید کرد و از سویی، هزینه‌های شما نیز کاهش خواهند یافت. دوره‌های آنلاین درست مانند دوره‌های حضوری به شکل‌های مختلفی برگزار می‌شوند. برخی دوره‌ها انعطاف بیشتری دارند؛ مثلاً ساعات برگزاری آن‌ها در روزهای آخر هفته یا بعد از ظهر است. این کلاس‌های آموزشی، برای افرادی که زمان کافی برای شرکت در کلاس را نداشته باشند مناسب‌تر است. کلاس‌های آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان سفیر، به صورت آنلاین هم برگزار می‌شوند؛ این کلاس‌ها نسبت به دوره حضوری، هزینه کمتری دارند اما کیفیت آموزشی آن‌ها با دوره حضوری برابر است. دوره‌های آنلاین هم به شکل فشرده و هم به صورت ترمیک دو یا سه روز در هفته برگزار می‌شوند.

۳- پکیج‌های خودآموز زبان انگلیسی

یکی از محبوب‌ترین روش‌ها برای آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان، یادگیری در منزل است. برای این کار، باید بسته‌های خودآموز زبان انگلیسی را خریداری کنید. یادگیری با این بسته‌ها، دقیقاً مانند شمشیر دو لبه است! هم می‌تواند بسیار مفید و موثر باشد، هم ممکن است پس از مدت‌ها آموزش، شما را به هیچ نتیجه‌ای نرساند. اگر قصد دارید از این روش استفاده کنید، بهتر است ابتدا آزمون تعیین سطح بدهید تا توانایی شما در زبان انگلیسی مشخص شود. تنها در صورتی که هیچ آشنایی قبلی با این زبان نداشته باشید، باید از صفر شروع کنید؛ پس حتی اگر فقط چند کلمه هم بلدید، در آزمون تعیین سطح شرکت کنید. آزمون تعیین سطح سفیر یکی از معتبرترین روش‌های آنلاین برای تعیین نقطه آغاز یادگیری است. پس از شرکت در این آزمون، پکیج مناسب آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان سفیر به شما پیشنهاد داده می‌شود. این پکیج‌ها، دارای ۶ سطح از مبتدی تا پیشرفته هستند و بر اساس نتایج تعیین سطح، می‌توانید یکی از آن‌ها را خریداری کنید. با خرید تمامی این دوره‌ها، از مشاوره رایگان تا انتهای دوره نیز بهره‌مند خواهید شد.

روش‌های تکمیلی آموزش زبان برای بزرگسالان

هدف از آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان از پایه، عموماً استفاده از این زبان در مسیر شغلی یا تحصیلی است. به همین دلیل، تنها یادگیری در کلاس برای رده‌های سنی بالای ۱۵ سال مناسب نیست و این افراد باید در کنار آموزش اصلی، روش‌های فرعی یادگیری را نیز به کار ببرند. فرقی نمی‌کند آموزش آنلاین زبان انگلیسی را انتخاب کرده باشید یا آموزش حضوری، در هر صورت، اگر می‌خواهید زودتر به نتیجه برسید، حتماً در کنار سایر روش‌ها، کارهای زیر را هم انجام دهید:

  • فیلم انگلیسی ببینید؛ تماشای فیلم به خصوص درباره موضوعاتی که به آن‌ها علاقه دارید، تاثیر زیادی بر یادگیری مکالمه و شنیدار زبان انگلیسی دارد.
  • کتاب بخوانید؛ درک گرامر، ساختارهای زبانی و جمله‌بندی درست، نیاز به مثال‌های متعدد دارد. هرچه بیشتر بخوانید، بیشتر خواهید آموخت.
  • اخبار انگلیسی را دنبال کنید؛ در صورتی که می‌خواهید اصطلاحات به روز و تخصصی یاد بگیرید، به دنبال اخبار تخصصی حوزه کاری یا تحصیلی خود باشید.
  • موسیقی و پادکست گوش دهید؛ درست شنیدن یکی از مهم‌ترین مهارت‌های زبان انگلیسی است، با موسیقی و پادکست می‌توانید این مهارت را بسیار تقویت کنید.

آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان در موسسه سفیر گفتمان

اغلب موسسات زبان انگلیسی، روی آموزش نسل‌های جوان‌تر تمرکز دارند، به همین دلیل یافتن یک دوره مناسب برای آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان از پایه گاهی بسیار دشوار می‌شود. در صورتی که در شهرهای کوچک زندگی کنید، این موضوع دشوارتر هم هست، زیرا تنوع کلاس‌ها بسیار کم خواهد شد. در این شرایط، ما استفاده از خدمات آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان سفیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این خدمات شامل موارد زیر هستند:

  • دوره‌های عمومی آموزش زبان انگلیسی از مبتدی تا پیشرفته به صورت حضوری
  • کلاس‌های آموزش آنلاین زبان انگلیسی از مبتدی تا پیشرفته
  • پکیج‌های آموزش زبان انگلیسی از مبتدی تا پیشرفته

این خدمات هیچ محدودیت سنی ندارند و تمام افراد بالای ۱۵ سال می‌توانند از آن‌ها بهره‌مند شوند. همچنین در صورتی که هدف خاصی از یادگیری زبان دارید، می‌توانید در دوره‌های مکالمه، کلاس آیلتس، دوره ترجمه یا زبان انگلیسی شغلی هم شرکت کنید. پس در هر سنی که هستید و هر هدفی از یادگیری انگلیسی دارید، همین امروز در دوره‌های آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان سفیر شرکت کنید.

بهترین روش آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان از پایه

سخن پایانی
هیچ وقت برای یادگیری دیر نیست؛ به خصوص اگر هدفتان، یادگیری زبان انگلیسی باشد که در دنیای امروز، از ضروری‌ترین مهارت‌ها است. آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان از پایه، می‌تواند زمینه‌ساز موفقیت‌های شغلی و تحصیلی بسیار زیادی باشد. یادگیری در سنین بزرگسالی، کاملاً به اراده خود شخص بستگی دارد؛ بسته به شرایط کاری و تحصیلی خود، می‌توانید از دوره‌های حضوری، آنلاین یا پکیج آموزشی بهره ببرید. فقط به یاد داشته باشید که یک شروع پر نقص، بهتر از این است که هرگز شروع نکنید!

برچسب ها: آموزش, سفیر, سفیر گفتمان, زبان انگلیسی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

تازه‌ها