سه‌شنبه ۲ تیر ۱۳۸۸ - ۰۸:۰۰
تدريس كتاب «نظام حقوقی و قضايی جمهوری اسلامی ایران» در سیرالئون

برای نخستين بار واحد درسي «نظام حقوقی و قضايی جمهوری اسلامی ایران» بر اساس كتابي با همين عنوان از سوي رايزني فرهنگي كشورمان در دانشگاه فورابه سیرالئون تدريس شد./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از اداره كل روابط عمومي و اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، با پیشنهاد و همکاری دکتر «لئوپولد عبداللای فولاه» ريیس دانشکده فلسفه و مطالعات ادیان الهی دانشکاه فورابه، موضوع درس «نظام قضايی جمهوری اسلامی ایران» به عنوان الگويی جدید برای نخستين بار در سال تحصیلی جاری به‌طور رسمي بر عهده رايزني فرهنگي جمهوری اسلامی ایران در فريتاوان گذاشته شد.

در این کلاس درسي كه سه‌شنبه‌ها به مدت 90 دقیقه برگزار ‌شد، 17 دانشجوی سال چهارم رشته حقوق دانشگاه فورابه شرکت كردندو در پايان ترم از آنها امتحان گرفته شد.

متن درسی این کلاس‌ها، بر اساس کتاب «آشنايی با قوه قضايیه و نظام قضايی جمهوری اسلامی ایران» متعلق به دفتر امور بین‌الملل قوه قضايیه کشورمان و جزوه‌های تهیه شده این نمایندگی است.

محمدرضا قزلسفلي، وابسته فرهنگی ايران در فريتاون، در نخستين جلسه از برگزاري اين كلاس درسي با ارايه تعریفی لغوی و اصطلاحی از حقوق و عدالت، ضمن آشناسازي دانشجویان با شخصيت امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری، ساختار سیاسی کشورمان، انقلاب اسلامی، اهداف و دست آوردهای آن، به تشریح جزئیات نظام حقوقی جمهوری اسلامی ایران پرداخت.

امتیازهای سیستم قضايی و حقوقی جمهوری اسلامی ایران؛ احیاء اندیشه و افکار، تکیه بر ارزش‌های اسلامی، استقلال در تمامی اجزا قوه قضايیه و نصب مقامات، نظارت بردستگاه‌های اجرايی، نظارت بر حُسن اجرای قوانین، وجود دادستانی‌ها و دادسراها، وجود دادگاه‌های نظامی و اداری، اختیار ابطال مقررات صادر شده از دستگاه‌های اجرايی، نظارت بر اموال مسوولان ارشد و ... از جمله مباحثی بودند که با جزيیات برای دانشجویان تدریس شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط