شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۰:۰۲
كارنامه آخرين سال كارى مجلس هفتم

مجموعه فعاليت‌هاي مجلس هفتم در قالب كتابچه‌اى با عنوان «كارنامه مجلس شوراى اسلامى» از سوي مركز انتشارات كتابخانه، موزه و مركز اسناد مجلس منتشر شد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از روابط عمومي كتابخانه، موزه و مركز اسناد مجلس شوراي اسلامي، هر سال به مناسبت پايان يافتن سال كارى، مجلس شوراى اسلامى گزارشى از دستاورد‌هاي خود را در قالب كتابچه‌اى با عنوان «كارنامه مجلس شوراى اسلامى» منتشر مى‌كند. 

پنجم خرداد سال ١٣٨٧، آخرين روز كارى مجلس دوره هفتم و وداع نمايندگان اين دوره با خانه ملت بود. در اين اثر، گزارش كاري سال چهارم هفتمين دوره مجلس از خرداد 87 ـ 86 تدوين شده است. 

بر اساس مطالب كتاب، دكتر حداد عادل، رييس مجلس هفتم، در سخنانى به مناسبت اختتاميه اين دوره، از كارنامه و عملكرد نمايندگان دفاع كرد و سخنانى را درباره اقدامات تأثير‌گذار مجلس هفتم در ابعاد سياسى، بين‌المللى، فرهنگى، اقتصادى، اجتماعى و برخى از قوانين مهم مصوب در اجلاسيه پايانى بيان داشت و سرانجام با اهداي لوح تقدير به نمايندگان از تلاش‌هايشان تجليل كرد. 

از مجموعه ٤٣٣ جلسه علنى دوره هفتم، سهم سال چهارم ١٠٠ جلسه بود كه دستاورد آن ١٣٥ مصوبه(٩٩ لايحه و ٣٦ طرح) و در نظارت نيز ١١٣ سوال از وزيران و مسوولان اجرايى، شش گزارش تحقيق، تفحص و صدور ٤٢ فقره نامه و بيانيه است. از مهم‌ترين مصوبه سال پايانى اين دوره مى‌توان به لايحه بازنشستگى پيش از موعد كاركنان دولت اشاره كرد. 

اين كارنامه شامل شش فصل است. در فصل اول اين گزارش ديدار نمايندگان مردم با مقام معظم رهبرى و بيانات معظم‌له آمده است.
فصل دوم از گزارش كميسيون‌هاى دايمى مجلس شوراى اسلامى در يك سال تشكيل شده است.

فصل سوم اين اثر به بررسي طرح‌ها و لوايح اختصاص دارد. گزيده‌اى از نطق‌هاى قبل از دستور رييس مجلس و نواب، گزيده‌اى از ديدارهاى رياست مجلس شوراى اسلامى پس از گزارش عملكرد يك‌ساله دفتر كار نمايندگان و گزارش نمايشگاه دايمى خانه ملت، فصل چهارم اين كارنامه را رقم مي‌زند. 

فصل پنجم در بردارنده گزارش فعاليت‌ها و روابط خارجى مجلس و گزارش فعاليت‌هاى گروه پارلمانى بين‌المجالس مجلس شوراى اسلامى است.
 
گزيده‌اى از مهمترين رخداد‌هاى مجلس در سال چهارم دوره هفتم به همراه تصاوير رنگى نيز در فصل ششم اين اثر جاي گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط