پنجشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۴:۲۱
بهره‌برداري از 7 كتابخانه جديد در سيستان و بلوچستان

تا پايان سال جاري، ساخت كتابخانه استاندارد زاهدان با زيربناي 2هزار و 200 متر مربع و 6 كتابخانه 300 متر مربعي در شهرستان‌هاي زابل، ايرانشهر، سراوان، كنارك و زهك به پايان مي‌رسد._

مديركل كتابخانه‌هاي عمومي سيستان و بلوچستان، با اعلام اين خبر به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، گفت: «27 فروردين در نخستين جلسه انجمن كتابخانه‌هاي عمومي سيستان و بلوچستان به رياست «علي‌محمد آزاد»، استاندار، به تصويب رسيد كه ساخت كتابخانه استاندارد با زيربناي 2 هزار و 200 متر مربع در بوستان شهر زاهدان آغاز شود. تاكنون 4 ميليارد ريال اعتبار به اين كتابخانه اختصاص يافته و براي تكميل و تجهيز آن در مجموع به 8 ميليارد ريال اعتبار نياز داريم.»

«اسفنديار زيدآبادي نژاد» خاطرنشان كرد: «تا پايان سال جاري ساخت 6 كتابخانه عمومي هر كدام با زيربناي 300 متر مربع در استان به پايان مي‌رسد. از اين تعداد 2 كتابخانه در زابل و يك باب در شهرستان‌هاي ايرانشهر، سراوان، كنارك و زهك ساخته مي‌شود. همچنين تا پايان فصل بهار ساخت 3 كتابخانه عمومي با زيربناي 300 متر مربع در «زابلي»، « ساربوك» نيكشهر و «آزمناباد» ايرانشهر شروع مي شود.

اكنون 48 كتابخانه عمومي با زيربناي كلي 12 هزار و 221 متر مربع در استان سيستان و بلوچستان به فعاليت مشغولند كه از اين تعداد، 43 باب با زيربناي كلي 11 هزار و 261 متر مربع در مناطق شهري‌ قرار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط