دوشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۶:۰۹
جرائم ناشي از تخلفات رانندگي در آيينه قوانين و رويه قضايي

چاپ اول كتاب «جرائم ناشي از تخلفات رانندگي در آيينه قوانين و رويه قضايي» تاليف سيداحمد باختر از سوي انتشارات خرسندي منتشر و روانه بازار نشر شد._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين كتاب دربردارنده قوانين و مقررات مرتبط با جرائم ناشي از تخلفات رانندگي، آراي وحدت رويه ديوان عالي كشور، آراي اصراري ديوان عالي كشور، آراي دادگاه انتظامي قضات، آراءي شعب ديوان عالي كشور، ديدگاه‌هاي قضائي، نظريات قضائي دادستان كل كشور و نظريات مشورتي اداره حقوق دادگستري است.

مولف در بخشي از مقدمه كتاب آورده است: «خطراتي كه از پيشرفت صنعت ماشين، جامعه را تهديد مي‌كند، مقنن را بر آن داشت تا قوانيني را در جلوگيري از بروز خطرات احتمالي و برخورد قاطع با مقصر يا مقصرين حادثه وضع کند. روشن است كه اين صنعت يك شبه ره صد ساله نپيموده است. با توجه به پيشرفتي كه داشته و بر اساس نيازهاي خاص زمان قانونگذار در مقطع خاص زماني، قوانيني را ـ كه بعضا به‌صورت پراكنده پيش‌بيني شده ـ وضع كرده است. از طرفي برداشت‌ها و تفسيرهاي متعددي نسبت به اين‌گونه قوانين در قالب رويه‌هاي قضائي لازم‌الاتباع و غير لازم‌الاتباع اتخاذ شده است كه به‌منظور دسترسي آسان به آنها، تدوين مجموعه‌اي كه دربردارنده قوانين و رويه‌هاي قضائي در اين خصوص باشد را مي‌طلبد. با اين انگيزه همت گمارده تا بخشي از اين مهم را به "جرائم ناشي از تخلفات رانندگي" كه در فصل بيست و نهم قانون مجازات اسلامي پيش‌بيني شده، اختصاص داده و قوانين و مقررات پراكنده‌اي كه در اين حوزه وجود دارد و همچنين رويه‌هاي قضائي متعدد موجود را جمع‌آوري نمايم.»

اين كتاب در سه بخش كلي قوانين آيين‌نامه‌ها و رويه قضايي به تبيين جرايم ناشي از تخلفات رانندگي مي‌پردازد.

چاپ اول كتاب «جرائم ناشي از تخلفات رانندگي در آيينه قوانين و رويه قضايي» در شمارگان 1500 نسخه، 264 صفحه و بهاي 40000 ريال راهي بازار نشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط