چهارشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۴:۳۵
فلسفه ذهن» بررسی می‌شود

کتاب «فلسفه ذهن، یک راهنمای مقدماتی» اثر ایان روینز‌کرافت سه‌شنبه (۲۵ فروردین) در شهر کتاب نقد می‌شود._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در این نشست که از ساعت ۱۷ روز یاد شده دایر است، شاپور اعتماد، امیراحسان کرباسی‌زاده، مهدی نسرین به سخنرانی می‌پردازند.

حسین شیخ‌رضایی، مترجم نسخه فارسی «فلسفه ذهن، یک راهنمای مقدماتی» هم در این نشست حاضر خواهد بود. این کتاب با ترجمه شیخ‌زمانی و از سوی نشر «صراط» در ۳۵۲ صفحه منتشر شده است.

مترجم در مقدمه‌ای که برای این کتاب نوشته آورده است: «فلسفه ذهن علی‌رغم تاریخچه، اهمیت، گستردگی و اقبال فیلسوفان تحلیلی به آن، کمتر در ترجمه‌ها و تالیف‌های فارسی انعکاس داشته است. کتابی که پیش‌رو دارید متنی درسی در فلسفه ذهن است که بی اغراق تا حد امکان ساده و دقیق نگاشته شده است. مخاطب اصلی کتاب دانشجویان مقطع کارشناسی رشته فلسفه‌اند. ضمن آن که کتاب نکات بدیعی نیز برای مخاطبان متخصص تر در بر دارد.

ریونز‌کرافت، نویسنده این کتاب مدرک دکترای فلسفه را از دانشگاه ملی استرالیا در سال ۱۹۹۵ دریافت کرده است. او پس از مدتی تدریس در کینگز کالج لندن اکنون به تدریس و تحقیق در دانشگاه فلیندرز استرالیا مشغول است. زمینه اصلی کار او فلسفه ذهن و علوم شناختی است و به ویژه بر مساله روان شناسی عامیانه متمرکز بوده است.

این اولین جلسه نقد شهر کتاب در سال جدید است. این نهاد هر هفته عصر سه‌شنبه‌ها جلسه‌ای برای نقد کتاب‌های تازه چاپ شده در تمام حوزه‌ها برگزار می‌کند.

با توجه به تغییر مکان شهرکتاب مرکزی نیز، از این پس نشست‌های نقد کتاب این نهاد در نشانی خیابانی احمد قصیر، نبش کوچه سوم، ساختمان فرهنگستان زبان ادب و فارسی برگزار می‌شود و شرکت در این جلسه‌ها برای عموم آزاد است.

کتاب «فلسفه ذهن، یک راهنمای مقدماتی» اثر ایان روینز‌کرافت، سه‌شنبه (۲۵ فروردین) در شهر کتاب نقد می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها