سه‌شنبه ۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۳
۴۲ عنوان برنامه فرهنگی در کردستان برگزار می‌شود

کردستان _ مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با تشریح برنامه‌های هفته وحدت در کردستان از برگزاری ۴۲ عنوان برنامه فرهنگی در این هفته در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب(ایبنا) در سنندج، حجت‌الاسلام سعید عسکری سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که به منظور تشریح برنامه‌های هفته وحدت در استان کردستان در سالن مرکز بزرگ اسلامی در سنندج برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تبریک هفته دفاع مقدس و هفته پر خیر و برکت وحدت، اظهار کرد: هر ساله به مناسبت این ایام برنامه‌ها و مراسم مختلفی در سطح کشور و استان برگزار شده که باعث شور و نشاط در میان مردم می‌شود.

وی از برگزاری 42 عنوان برنامه در هفته وحدت در سطح استان خبر داد و افزود: یکی از برنامه‌های فاخر یادواره مرحوم شمش قریشی است که نوزدهم مهرماه در سنندج برگزار می‌شود.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با بیان اینکه برنامه‌های هفته وحدت در استان کردستان امسال بنا به درخواست خود مردم بیشتر به صورت مردمی و با محوریت مساجد و محلات پیش‌بینی شده است، افزود: حداقل در هر شهر استان کردستان، پنج مسجد محوری شناسایی و انتخاب شده و برنامه‌های جشن و سرور هفته وحدت در مساجد برگزار می‌شود.
 
حجت الاسلام عسکری ادامه داد: برپایی ایستگاه‌هایی صلواتی در جوار نماز جمعه و برگزاری مداحی‌های اصیل کردستان از دیگر برنامه‌هایی است که برای هفته وحدت پیش‌بینی شده است.

وی از همایش منطقه‌ای غرب کشور طلاب فارغ‌التحصیل و اساتید دانشگاهی و فعالان فرهنگی با حضور سه استان کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی در اردوگاه امام علی(ع) سنندج خبر داد و اضافه کرد: در نماز جمعه شیرینی و شربت پخش و برگزاری جشن‌ و شادی در دستور کار است.

عسکری، از برگزاری همایش طلایه‌داران وحدت و مقاومت در سنندج خبر داد و گفت: این همایش با حضور 400‌ نفر از روحانیون اهل تشیع و اهل‌سنت و 100 نفر از مدیران کل در روز پنج‌شنبه این‌ هفته در سالن مرکز بزرگ اسلامی برگزار می‌شود.

این مقام مسئول برگزاری محافل انس با قرآن، مسابقه کتابخوانی و پیامکی، ورزشی برای طلاب، نقاشی و کارگاه‌های قصه‌گویی ویژه کودکان را از دیگر برنامه‌های هفته در کردستان وحدت اعلام کرد. 

وی به توطئه‌ و اختلاف افکنی‌های دشمنان  اشاره کرد و گفت: دشمن برای ایجاد اختلاف و تفرقه میان شیعه و سنی برنامه‌ریزی‌های زیادی کرده و این رویکرد را یک استراتژی می‌داند.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور بیان کرد: دشمنان ایجاد اختلاف میان اقوام و مذاهب اسلامی با تاکید بر مسائل فرعی و جزئی که در بین اهل تشیع و مذاهب چهارگانه اهل‌سنت جایگاهی ندارد، را اولویت قرار داده اما به هیچ جایگاهی نرسیده‌اند.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور عنوان کرد: نگاه مدعیان به نام حقوق بشر و کسانی که خود را مدافع زنان می‌نامند، نگاهی غیرمعقول، غیرانسانی و بی‌بندوباری است.

عسکری به رویکرد نفوذی و هجمه‌ای دشمنان اشاره کرد و یادآوری‌کرد: خداوند در قرآن فرموده که اگر باید در زندگی شخصی و اجتماعی محرمی داشته باشید، باید از خودتان باشد نه غیر از آن، دشمن از این طریق دنبال بی‌بندوباری و برهم زدن کانون و بنیان خانواده‌ها هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها