یکشنبه ۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۲
چهارمین سوگواره ملی «روضه‌های داستانی» نفرات برتر خود را شناخت

قم- در آئین اختتامیه چهارمین سوگواره ملی «روضه‌های داستانی» نفرات برتر مشخص شدند و از آنها تقدیر به‌عمل آمد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، سیدعلی نقیب شامگاه  یکشنبه در مجتمع فرهنگی هدایت در آئین اختتامیه چهارمین سوگواره ملی «روضه‌های داستانی» که به همت مرکز آفرینش‌های حوزه هنری قم برگزار شد، ضمن خیر مقدم در اختتامیه به تشریح روند برگزاری سوگوار پرداخت،گفت: سوگواره ملی «روضه‌های داستانی» دو دوره به صورت استانی برگزار شده است و دوره سوم و چهارم به صورت ملی فراخوان داد که در چهارمین دوره رشد آثار دریافتی مواجه شدیم.
 
وی افزود: در مجموع ۲۰۰ اثر از سراسر کشور به دبیرخانه ارسال شد که این آثار در سه مرحله غربالگری شدند. ۱۰ اثر به عنوان راه یافتگان مرحله نهایی مشخص شد و از این ۱۰ اثر ۵ اثر به عنوان شایسته تقدیر انتخاب گردید.
 
دبیر چهارمین سوگواره ملی «روضه‌های داستانی» اضافه کرد: در دوره جدید و پنجمین دوره سوگواره ملی «روضه‌های داستانی» بخش روایت‌نویسی به این سوگواره اضافه می‌شود و به صورت جداگانه بخش داستان کوتاه و روایت ارزیابی خواهد شد.
 
مسئول آفرینش‌های حوزه هنری قم، تاکید کرد: در پنجمین دوره در نظر داریم نشست‌های مختلفی در سطح کشور برای تبیین سوگواره و داستان‌نویسی دینی برگزار کنیم و انشاالله دوره پنجم دوره پربارتری خواهد شد.
  
در ادامه میلاد عرفانپور مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری، با تشکر از برگزاری این سوگواره و پرداختن به موضوعات ارزشمند و ارزشی، گفت: می‌توان در دوره بعد با گستردگی بیشتری این سوگواره برگزار شود تا بتوانید تاثیرگذار و جریان‌ساز شود و در سطح کشور اتفاقات خوبی رقم بخورد.

بهزاد دانشگر نیز ضمن تشکر از برگزاری سوگواره با اشاره به اینکه در دنیای امروز اینگونه مطرح شده که پرداختن به موضوعات ارزشی ما را به شعار نزدیک می‌کند و از هنر دور می‌دارد، گفت: واقعاً اینگونه نیست و می‌شود در اینگونه مسائل و داستان دینی به نحوی عمل کردکه این نوع داستان جریان‌ساز شود.
 
مدیر دفتر ادبیات داستانی حوزه هنری، ادامه داد: این فرهنگ غلطی است که متاسفانه مطرح شده  که پرداختن به مسائل دینی از سمت نویسنده کسر شأن محسوب می‌شود.
 
دانشگر تصریح کرد: همانطور که می‌دانید اکثر نویسنده‌های مطرح کشور با این موضوعات اثر خوب و قابل دفاع تولید کرده‌اند که واقعاً ثابت می‌کند پرداختن به ارزش‌ها برای نویسنده کسر شأن نیست و باید این موضوع در سطح کشور جا بیفتد.
 
وی گفت: می‌توان با تمرین و فعالیت‌های مستمر داستان‌های دینی نوشت که تاثیرگذار باشد. قم می‌تواند پایگاهی باشد که این مفاهیم را تبیین کند و «روضه‌های داستانی» قدم مثبتی در این راه است.
 
در ادامه علی اصغر عزتی‌پاک با اشاره به اهمیت دادن حوزه هنری قم به این موضوعات و پیشرو بودن در بحث داستان دینی، بیان کرد: بالا بردن کیفیت آثار در این زمینه لازم و ضروری است.

داور چهارمین سوگواره ملی «روضه‌های داستانی»، اضافه کرد:  نیاز است کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی برگزار شود و این مباحث جا بیفتد تا دوستان نویسنده راحت‌تر بتوانند در این عرصه قدم بردارند.
 
مدیر دفتر داستان شهرستان ادب، یادآور شد: ضرورت دارد نویسندگان در داستان به جزئیات بپردازند به ویژه در داستان دینی که ارزشی است توجه به تاریخ بسیار ارزشمند است.
 
به گزارش ایبنا؛ اسامی راه‌یافتگان به مرحله نهایی و نویسنده‌های شایسته تقدیر به شرح زیر است.
 
ده نفر راه‌یافتگان نهایی:

1- مرتضی شریفی از قم 2- زینب نجفی از قم 3- مریم زارعی از بوشهر ۴- مریم اشعری از قم ۵- نسیم اسدپور از تهران ۶- فاطمه نصراللهی نسب از قم 7- سمانه قلی‌زاده از قم ۸- اکبر صحرایی از شیراز ۹- مصطفی سلیمانی از قم ۱۰- معصومه دین محمدی از زنجان
 
نویسنده‌های شایسته تقدیر:


مریم زارعی از بوشهر
نسیم اسدپور از تهران
فاطمه نصراللهی نسب از قم
سمانه قلی‌زاده از قم
معصومه دین محمدی از زنجان
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها