شنبه ۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷
رسالت نویسندگان دفاع مقدس تصویرسازی از مظلومیت شهدا و رزمندگان است

خوزستان- نویسنده دفاع مقدس خوزستانی گفت: رزمندگان و شهدا در همه مراحل مظلوم بودند و رسالت ما نویسندگان دفاع مقدس، به تصویر کشیدن این مظلومیت‌ها است.

فرحناز فروغیان درگفت وگو با خبرنگارخبرگزاری کتاب (ایبنا) در اهواز ، ضمن گرامی‌داشت ایام هفته دفاع مقدس  با اشاره به اینکه هفته دفاع مقدس نمادی از رشادت‌ها و ایثار شهدا و جانبازان عزیزکشورمان است، بیان کرد: در دوران کودکی  موقع شروع شدن جنگ ، با چشم خود دیدم که چگونه دشمن  وارد سرزمین‌مان شد و به دنبال آن به مدت دوسال، ما را از خانه و کاشانه  آواره کردند؟ اما جوانان ما درمقابل دشمن قد علم کردند و با جانفشانی اجازه ندادند وجبی از خاک مقدس کشور به دست دشمن بیفتد.

نویسنده کتاب «شهدا از شوش تا هامبورگ» افزود: تا دنیا دنیاست، ما مدیون شهدا وجانبازان عزیزکشورمان هستیم زیرا آن‌ها از جان خود گذشتند تا ما درآسایش زندگی کنیم پس نباید هیچ وقت آن‌ها را به دست فراموشی بسپاریم.

 وی در جواب این سوال که «چگونه به نوشتن کتاب‌هایی درمورد دفاع مقدس و شهدا اقدام کردید؟»، اینگونه توضیح داد: از کودکی علاقۀ زیادی به نوشتن انشاء داشتم و زمانی که برای آموزش دوره نویسندگی به موزه دفاع مقدس رفتم، همان‌جا  راهم را که نوشتن برای شهدا و جانبازان بود ، پیدا کردم.
 
  وی با اشاره به کتاب‌های منتشر شده‌اش افزود: ادامه داد: این کتاب‌ها شامل زندگی‌نامه و وصیت‌نامه شهدا هستند. عناوینی چون « گمنام بدر» ،«دیدبان همیشه بیدار» ، «از شوش تاهامبورگ» ، «آبروی هردوجهانم حسین»، «چهل سال دلدادگی» و... است.
 
فروغیان با تشریح اینکه همه این کتاب‌ها برای معرفی شهدا به مردم و جامعه منتشر شده‌اند اما مهجور باقی مانده‌اند، با اظهارتأسف بیان کرد: رزمندگان و شهدا در همه مراحل مظلوم بودند و رسالت ما نویسندگان دفاع مقدس، به تصویر کشیدن این مظلومیت‌ها است. هرچند این کتاب‌ها در آرشیو باقی می‌مانند و بعضی از انتشارات به توزیع مناسب کتاب‌ها  اقدام نمی‌کنند.
 
این نویسنده خوزستانی عنوان کرد: نویسندگان و کتاب‌های زیادی داریم که در اثرسهل‌انگاری انتشارات، گمنام ماندند. به طور مثال کتاب «فاتح گمنام بدر» که در مورد شهید والامقام سردار حسن درویشی نوشتم ، هنوز در آرشیو است و به مرحله تبلیغ نرسید. و همچنین کتاب «دیده بان همیشه بیدار » که زندگی‌نامه  سردار اسماعیل شهابی طرفی ، جانبازی که هشت سال دیده بان بود و دو روز قبل از قطع نامه شورای امنیت از ناحیه گردن مورد اصابت تیردشمن قرارگرفت و دچارضایعه نخایی گردن شد. و پس از ۲۸سال زجرکشیدن سرانجام به شهادت رسید. واقعا بی اعتنایی به شهدا وکتب ایشان است.


وی راه برون رفت از این مشکل را تبلیغ رسانه‌ای دانست و افزود: همه انتشارات باید کتاب‌های نوشته شده را برای تبلیغ به اصحاب رسانه بسپارند. زیرا نباید نویسنده‌ای که با هزار زحمت کتاب شهدا را می‌نویسند ،گمنام بماند وضروری است اصحاب رسانه با اقدام جدی این کتاب‌ها را به جامعه معرفی کنند.

نویسنده از شوش تا هامبورگ معرفی شهدا را بهترین تشویق برای نسل جوان بیان کرد و گفت: باید تلاش کنیم از راه‌های متفاوت شهدا را به نسل جوان معرفی کنیم. به شخصه هنرجویانی از هفت سالگی تا هفتادساله داشته‌ام که به علت علاقه وعشق‌ به شهدا، وارد عرصه نویسندگی شدند. ودر این زمینه نیز موفقیت‌های کسب کردند.
 
فروغیان با بیان اینکه شهدا از ارزش و احترام فروانی برخوردار هستند ، اما درجامعه کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند تصریح کرد: افرادی که در زمان جنگ حضور داشتند به خوبی درک می‌کنند که شهدا برای حفظ حریم این ملت چه دلاوری‌هایی کردند ، اما قطعا علت اینکه بیشتر جوانان از رشادت وشهامت این بزرگان اطلاعی ندارند به کوتاهی اصحاب رسانه در تبلیغ موضوع جنگ و رشادت‌های رزمندگان و شهدا برمی‌گردد.

 مؤلف چهل سال دلداگی یادآور شد: باید با همت مضاعف اجازه ندهیم خون جوانانمان پایمال شود زیرا درخت انقلاب فقط با خون این جوانان آبیاری شده است. پس نگذاریم این درخت پژمرده واز بین برود و باید دین شهدا را ادا کنیم.
 
 

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رویا علیزاده نیار IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
    درود و عشق بر استاد مهربانم خانم فرحناز فروغیان عزیز که دست بنده حقیر و خیلی بچه های دست به قلم را در این راه گرفته و با خود به میهمانی بزرگ دفاع مقدس برده است. زنده باد هر آن که در راه شهدا قلم زد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها