یکشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۲
63 نفر از اعضای کانون‌های مساجد کردستان به مرحله کشوری جشنواره مدهامتان معرفی شدند

کردستان - مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان با اشاره به منتخبین استانی شانزدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان گفت: 63 نفر از اعضای کانون‌های مساجد استان به مرحله کشوری این مسابقات معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب (ایبنا) در سنندج، بهزاد کیامهر یکشنبه در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار کرد: بعد از پایان مهلت ثبت نام شانزدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان 731 نفر از اعضای کانون‌های مساجد استان در آن شرکت و با هم رقابت کردند.

وی با اشاره به راه‌یابی هزار و 177 نفر از اعضای کانون های مساجد سراسر کشور به مرحله پایانی این مسابقات گفت: از این تعداد 63 نفر از بچه‌های مسجدی کانون‌های مساجد کردستان هستند که در رشته‌های حفظ جزء سی، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان، قرائت نماز و حفظ کل قرآن کریم برای رقابت در مرحله کشوری معرفی شدند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان افزود: در مجموع چهار نفر در رشته اذان، 44 نفر در رشته حفظ جزء سی، یک نفر در رشته حفظ کل، پنج نفر در رشته قرائت نرتیل، یک نفر در رشته قرائت تقلیدی، 6 نفر قرائت نماز و 2 نفر معارف اهل بیت حائز رتبه برتر استانی شدند و جواز شرکت در مرحله کشوری را به دست آوردند.

کیامهر با بیان اینکه مرحله کشوری این مسابقات نیمه دوم سال برگزار می‌شود، اضافه کرد: در بین منتخبین استانی شانزدهمین جشنواره قرانی مدهامتان کردستان 30 نفر خواهر و 33 نفر برادر هستند.

وی ترویج معارف قرآنی در جامعه، توجه به مساجد به‌عنوان پایگاه اصلی فعالیت‌های قرآنی، تحکیم پیوند مسجد، قرآن و مردم و کشف استعدادهای قرآنی و فراگیری فعالیت‌های قرآنی را اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها