دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۲
برگزاری کارگاه تخصصی «شعر» در حوزه هنری زنجان

زنجان- رئیس حوزه هنری استان زنجان گفت: از تیرماه امسال کارگاه تخصصی «شعر» با حضور رضا اسمخانی شاعر زنجانی در حال برگزاری است.

امیر نعمتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: با آغاز فصل تابستان کارگاه تخصصی شعر در حوزه هنری زنجان و با حضور علاقه‌مندان به شاعری در حال برگزاری است.

وی با اشاره به اینکه کارگاه تخصصی شعر ساعت 17 عصر روزهای دوشنبه با حضور رضا اسمخانی از شاعران مطرح آئینی و مذهبی زنجان در حال برگزاری است، اضافه کرد: در این کارگاه اصول مربوط به شعرگویی از جمله موسیقی شعر و فنون آن آموزش داده می‌شود.

رئیس حوزه هنری استان زنجان با مثبت ارزیابی کردن برگزاری کارگاه‌های تخصصی برای علاقه‌مندان حوزه‌های مختلف در حوزه ادبیات گفت: در استان زنجان استعدادهای فراوانی وجود دارد که یکی از این بخش‌ها شعر آئینی است و با توجه به وجود شاعران پیشکسوت و جوان و تلاش و پشتکار آنها در این عرصه می‌توانیم پیشرو باشیم.

وی همچنین از برگزاری جلسات گپ و گفت « داستان» در روزهای چهارشنبه در حوزه هنری استان خبر داد و افزود: ایده شکل‌گیری این نشست بر این اساس بود که هنرجویان حوزه داستان کارگاه‌هایی با اساتید کشوری گذرارندند و به منظور تبادل ایده‌ها و تجربیات، جلسات گپ و گفت استانی شکل گرفت.

نعمتی تصریح کرد: این جلسات روزهای چهارشنبه با نقد و بررسی داستان‌های برتر ایران و جهان به میزبانی حوزه هنری برگزار می‌شود.

رئیس حوزه هنری استان زنجان با اشاره به اینکه فعالیت‌های حوزه هنری بر اساس نقشه زیست بوم فرهنگی در حال اجراست، اضافه کرد: این نقشه در ۶ راهبرد و بر اساس مسائل زیست‌بوم استان تهیه شده و مهم‌ترین مقوله استان در این رابطه هنر عاشورایی است چراکه زنجان پایتخت شور و شعور حسینی است و در این حوزه آثار فاخری دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها