سه‌شنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸
انتشار ۷ عنوان کتاب با موضوع نقش زنان لرستان در دفاع مقدس تا پایان سال

لرستان -مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان از انتشار ۷ عنوان کتاب با موضوع نقش زنان لرستان در دفاع مقدس تا پایان سال جاری در لرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خرم‌آباد، عصمت دهقانی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران گفت: متاسفانه در مورد نقش بانوان لرستان در دفاع مقدس آنگونه که  شایسته  زنان این دیار است،  آثار ادبی و هنری تولید نشده است.

 مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان افزود: به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است که تا پایان سال‌جاری ۷ عنوان کتاب با موضوع نقش زنان لرستان در دفاع مقدس به رشته تحریر درآید.

وی از نگارش کتاب زندگی‌نامه بانوی شهید «اشرف امام جمعه» خبر داد و اظهار کرد: مراحل گردآوری اسناد و خاطرات مرتبط با این بانوی شهید انجام شده است و در حال آماده‌سازی و تدوین برای چاپ هستند.
 

دهقانی با بیان اینکه کتاب زندگی‌نامه شهید امام جمعه همزمان با هفته دفاع مقدس رونمایی می‌شود، افزود: این بانوی فعال قرآنی در  بیست و سوم تیرماه ۱۳۳۲  در شهرستان دورود در خانوده‌ای مذهبی  به دنیا آمد.

مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان گفت: شهید «اشرف امام جمعه» تا سوم راهنمایی درس خواند و در دوران دفاع مقدس در شهرستان دورود مسئول ستاد پشتیبانی جنگ خواهران بود.

وی با اشاره به بمباران‌های متعدد شهرستان دورود در دوران دفاع مقدس، عنوان کرد: شهید «اشرف امام جمعه» بيست و پنجم آذر ۱۳۶۵، در بمباران هوايي زادگاهش، بر اثر اصابت تركش به شهادت رسيد. پيكر او را در همان شهرستان به خاك سپردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها