دوشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۴
هنرمند خراسانی نشان درجه ۲ کشوری گرفت

خراسان شمالی- مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: با رای شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران، آنا رستگاری موفق به کسب نشان درجه ۲ هنری کشور شد.

تقی صادقی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بجنورد اظهار کرد: شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی تنها شورای دارنده مجوز صدور درجه هنری بوده که متشکل از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مقام رئیس شورا، نماینده سازمان برنامه و بودجه کشور، نماینده وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و نماینده فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: هنرمندان بویژه پیشکسوتان استان به عنوان بازوان اجرایی و سرمایه‌های حوزه فرهنگ و هنر و ادب یاد کرد.
 
صادقی بیان کرد: آنا مراد رستگاری بخشی ترکمن هنرمندی از خطه راز و جرگلان است و پیش از این موفق به کسب نشان درجه ۳ هنری کشور شده است.
 
وی در پایان تصریح کرد: گواهینامه درجه ۲ هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معادل مدرک کارشناسی‌ارشد است و با تکیه بر توانایی‌های هنری افراد و بررسی لوح‌های افتخار، جوایز، بزرگداشت هنرمند، آثار منتشره، داوری‌ها، دبیری، مسئولیت، مدیریت جشنواره‌ها و مسابقات، برگزاری و شرکت در نمایشگاه‌ها و... به‌عنوان گواهینامه تخصصی هنری صادر می‌شود و از اعتبار بالایی برخوردار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها