جمعه ۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸
برگزاری پویش نذر کتاب در کتابخانه امام حسین (ع)

زنجان- مسئول کتابخانه عمومی امام حسین (ع) زنجان از برگزاری پویش نذر کتاب در این کتابخانه خبر داد و گفت: علاقمندان و دوستداران کتاب می‌توانند برای غنی‌سازی کتب موجود در کتابخانه‌، کتاب‌های خود را در موضوعات مختلف به این کتابخانه اهدا کنند.

ثریا حنیفه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: طرح «نذر کتاب» حرکتی مردمی، شبیه بسیاری از نذوراتی است که مردم در مناسبت‌های مختلف با نیت خیرخواهانه برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی انجام می‌دهند، اما در این طرح به جای اهدای غذای جسم به مستمندان با اهدای کتاب که همانا غذای روح است افراد را بی نیاز می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه در اقدامی نوین این پویش در ماه محرم که مردم زنجان نذری‌های بسیاری ادا می‌کنند اجرایی می‌شود، اضافه کرد: علاقمندان و دوستداران کتاب می‌توانند برای غنی‌سازی کتب موجود در کتابخانه‌، کتاب‌های خود را در موضوعات مختلف از جمله مذهبی، تاریخی، علمی، هنری، درسی و... به کتابخانه امام حسین (ع) اهدا کنند.

 مسئول کتابخانه عمومی امام حسین (ع) زنجان با بیان اینکه در ماه محرم نذری بسیاری در شهر زنجان اهدا می‌شود، افزود: ما به دنبال این بودیم که برای تقویت بنیه فرهنگی جامعه، به جای غذا یا بسته خوراکی هدیه فرهنگی بدهیم تا نذرمان ماندگار شود، در همین راستا شعار این نذر هم «دانایی را به یکدیگر هدیه دهیم» انتخاب شده است.

حنیفه اضافه کرد: اهدای کتاب در موضوعات مختلف در این پویش آزاد است و حتی مردم شهر زنجان می‌توانند کتاب‌هایی که مطالعه نمی‌کنند یا دیگر به آن نیازی ندارند را هم اهدا کنند.

مسئول کتابخانه عمومی امام حسین (ع) زنجان با اشاره به اینکه یکی از نیازهای امروز جامعه آموزش است و هر اقدامی در این زمینه تلاشی برای کاستن از آسیب‌های اجتماعی است، افزود: امیدواریم با اجرای این پویش گامی در راستای کاهش این آسیب‌ها برداریم.

حنیفه با بیان اینکه کتابخانه عمومی امام حسین (ع) زنجان سال گذشته پس از 4 سال گذشت از شروع ساخت آن در هفته کتاب افتتاح شد، اضافه کرد: با توجه به اینکه کتابخانه عمومی امام حسین (ع) در یکی از مناطق بسیار محروم شهر زنجان واقع شده است تلاش داریم با اجرای برنامه‌های فرهنگی متعدد گامی در حل مشکلات و کاهش آسیب‌های اجتماعی منطقه برداریم.

وی ادامه داد: کتابخانه عمومی امام حسین‌(ع) از محل بودجه بازآفرینی احداث شده است و در حال حاضر بیش از 10 هزار جلد کتابخانه در این محل موجود است.

کتابخانه عمومی امام حسین (ع) زنجان در مساحتی حدود یک هزار متر مربع و در سه طبقه در منطقه بیسیم زنجان که یکی از مناطق محروم است از سال گذشته فعالیت دارد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها