سه‌شنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۳
«مشاغل کوچک شهر من» در کتابخانه عمومی نی‌ریز جا گرفت

فارس- طرح «مشاغل کوچک شهر من» به همت کتابخانه عمومی زنده‌یاد محمدحسن رجبی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در شیراز، طرح «مشاغل کوچک شهر من» به همت کتابخانه عمومی زنده‌یاد محمدحسن رجبی و با همکاری اداره ترویج جهاد کشاورزی در ایام شیوع کرونا و از ابتدای اسفند ۱۳۹۸ تاکنون برگزار شده‌است.

افسانه مظفری، مسئول کتابخانه، ضمن اشاره به این طرح، عنوان کرد: در این طرح، مشاغل بومی شهرستان طی برگزاری کارگاه‌های حضوری و مجازی معرفی شدند.

به گفته او، از جمله کارگاه‌های برگزار شده در این طرح می‌توان به «تولید گیاهان دارویی اقتصادمحور در شرایط اقلیمی شهرستان نی‌ریز»، «کاشت، داشت و برداشت زعفران»، «گرده افشانی درختان انجیر»، «کاشت، داشت و برداشت گل نرگس و گل محمدی» و ... اشاره کرد.
 
مظفری به کارگاه‌های مشاغل نیز اشاره کرد و گفت: در بخشی دیگر نیز کارگاه‌های معرفی مشاغل و حمایت از کارآفرینان بومی شهرستان از جمله «اصول زنبورداری و برداشت عسل»، «اصول تکثیر و پرورش آلوئه ورا» با حضور کارآفرین مربوطه و با همکاری اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی به صورت مجازی برگزار شدند.

وی ادامه داد: افزون بر این، طرح «چی‌کاره بشم؟» به منظور آشنایی کودکان با مشاغل آسان در بخش کودک کتابخانه از سال ۱۴۰۱ تاکنون انجام شده است.

مسئول کتابخانه زنده‌یاد محمدحسن رجبی، به طرح «یک کلاف، یک کتاب» اشاره و تصریح کرد: این طرح، به منظور آموزش عروسک‌بافی به بانوان عضو کتابخانه در اوقات فراغت در حال برگزاری است.

وی اضافه کرد: طی این کارگاه هم‌زمان با آموزش یک نمونه عروسک و تمام شدن یک کلاف کاموا، کتابی از منابع کتابخانه نیز به بانوان معرفی می‌شود. در پایان نیز نمایشگاهی از آثار هنرجویان این بخش برگزار خواهد شد.

مظفری ادامه داد: با اجرای طرح «دستان کوچک کار» نیز به آموزش کسب‌وکارهای کوچک از جمله «نمدبافی و عروسک دوزی» به کودکان مرکز شبه خانواده بهزیستی می‌پردازیم. این کارگاه از زمستان ۱۴۰۱ تاکنون در حال برگزاری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها