دوشنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸
خلق ماندگارترین آثار با قلم‌فرسایی در چهارچوب نویسندگی تجلی می‌یابد/تاثیر میزان مطالعه در قدرت قلم نویسنده

کرمانشاه - یک نویسنده جوان کرمانشاهی معتقد است که با وجود پیشرفت روزافزون علم و فناوری و جایگزینی کتاب و نویسندگی با صفحات وب و فضای مجازی، همواره خلق فصیح‌ترین و ماندگارترین آثار با قلم و قلم‌فرسایی در چهارچوب کتابت و نویسندگی تجلی یافته است و قدرت قلم نویسنده بیانگر میزان مطالعه فراگیر او است.

سرویس استان‌های خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)-جلال عزیزی: «معین مرادی» نویسنده، پژوهشگر، شاعر و فعال عرصه فرهنگی و مؤلف و مترجم بیش از ۲۰عنوان کتاب و چندین مقاله بین المللی و علمی پژوهشی است و همچنین به‌عنوان وکیل دادگستری و استاد دوره‌های تخصصی رشته حقوق در دانشگاه و آموزشگاه به تدریس و نویسندگی مشغول است.

مرادی از دوره نوجوانی با قدم گذاشتن در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و شاگردی در کلاس استادانی همچون «رضا موزونی» و استاد «محمدجواد محبت» به نویسندگی و کتابخوانی علاقمند شد و علاوه بر مطالعه کتب و مقالات به نوشتن به عنوان یک هنر مشغول شد و از همان ابتدا با راهنمایی و تشویق مربیان و اساتید، کار نویسندگی شعر و داستان کوتاه را شروع کرد و در اولین جشنواره شعر و داستان به عنوان نفر برگزیده شد که موجب شد بیشتر از گذشته به این عرصه علاقمند شود.

این نویسنده کرمانشاهی با مطالعه و یادگیری بیشتر علاوه براینکه به عنوان نفر اول در مسابقات کتابخوانی و نقد و بررسی کتاب در چندین جشنواره کشوری برگزیده شد، مهارت خود را در معرض نقد و بررسی اساتید قرار داد.

عشق و علاقه او به نویسندگی، پژوهش و همچنین تحقیق در امور باعث شده با وجود داشتن مشغله زیاد، کوچکترین فرصتی که پیدا کند به نوشتن پناه ببرد.

مرادی با بیان اینکه نویسندگی و کتابت، عرصه‌های متفاوت و گوناگونی از لحاظ شکلی و محتوایی دارد، گفت: اما در حقیقت ذات نویسندگی به احساسات فطری انسانی برمی‌گردد و روح نویسنده از طریق قلم او در تک تک کلمات و جملات تبلورمی یابد.

وی با یادآوری این مطلب که کمرنگ‌ترین قلم‌ها از قوی‌ترین حافظه‌ها ماندگارتر است، ادامه داد: با وجود پیشرفت روزافزون علم و فناوری و جایگزینی کتاب و نویسندگی با صفحات وب و فضای مجازی، همواره خلق فصیح‌ترین و ماندگارترین آثار با قلم و قلم‌فرسایی در چارچوب کتابت و نویسندگی تجلی یافته است.

تا کتابخوان خوبی نباشید، نویسنده خوبی نخواهید شد

این نویسنده کرمانشاهی ادامه داد: بر کسی پوشیده نیست که «تا کتابخوان خوبی نباشید، نویسنده خوبی نخواهید شد»، نویسندگی خود از اطلاعات و درآمدهای کتابخوانی شکل می‌گیرد و قدرت قلم نویسنده بیانگر میزان مطالعه فراگیر او است.

وی در پاسخ به این سوال که «بیشتر در چه زمینه‌ای می‌نویسد و قلم می‌زند؟»، گفت: با توجه به رشته تحصیلی و علاقه خودم و همچنین داشتن مهارت در گفتگو و ترجمه به زبان انگلیسی، بیشتر فعالیت نویسندگی من در خصوص تالیف و ترجمه کتب حقوقی و قوانین و مقررات کیفری سایر کشورهای جهان و همچنین آموزش زبان انگلیسی است که در میان آثار منتشر شده می‌توان به کتاب «شرح کامل حقوق جزای عمومی و اختصاصی از قانون مجازات اسلامی» اشاره کرد که خواندن آن پیشنهاد می‌شود.

وی در زمینه مشکلات عرصه نویسندگی ابراز کرد: با در نظرگرفتن این موضوع که قلمدادکردن نویسندگی به عنوان یک شغل در شرایط اقتصادی و اجتماعی کنونی بسیار دور از ذهن است، باید گفت که تامین نیازهای اولیه روحی و روانی و همچنین تامین مالی برای پشتوانه فکری نویسندگان باید در اولویت قرار گیرد.
 

وی معتقد است: با توجه به اینکه هرگز نمی‌توان از راه نویسندگی نیازهای اقتصادی را برآورده کرد، باید عاشق نویسندگی بود تا در این عرصه دوام بیاوریم، چه بسیار نویسندگانی که آثاری بی‌بدیل و با ارزش ارائه داده‌اند اما با بی مهری اسپانسرها و انتشاراتی‌ها روبرو شده و در عرصه نویسندگی مکتوم مانده‌اند.

مرادی در خصوص برنامه آینده نویسندگی خود گفت: با توجه به علاقه و مهارتی که در زمینه رشته تحصیلی و حرفه‌ام به وکالت و آموزش دوره‌های مختلف حقوقی دارم، به زودی مجموعه آموزشی را برای کارآموزان وکالت و داوطلبان تصدی منصب قضاوت تالیف می‌کنم که مقدمات آن انجام شده و در خصوص مبحث ترجمه قوانین کیفری و قوانین اساسی کشورها با چارچوب‌های نظام حقوقی گوناگون نیز اثری ارائه می‌کنم.
 

 
مرادی یادآور شد: نکته‌ای از سایر اساتید و بزرگان آویزه گوش خود کرده‌ام که بازگو می‌کنم. امیدوارم که هر کس که قلمی در دست دارد هرچه که می‌نویسد از صراط حق جدا نشده و خود و قلمش را در پیشگاه و منظر خداوند متعال حاضر بداند، بی شک قلم قوی مسلط و با نفوذ، تاثیری به سزا در شکل گیری افکار و روحیات خواننده داشته و بسیار بر سرنوشت آنها تاثیرگذار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها