دوشنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۱
برگزاری 8 محفل ادبی در کتابخانه‌های عمومی زنجان

زنجان- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه درحال حاضر هشت محفل ادبی در سطح کتابخانه‌های عمومی استان زنجان در حال برگزاری است، گفت: این محافل در روزهای مختلف سال و به میزبانی کتابخانه‌های عمومی برگزار می‌شود.

محمد رضاخانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: در راستای استفاده از ظرفیت کتابخانه‌های عمومی محافل ادبی به صورت هفتگی در این مراکز فرهنگی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه درحال حاضر 8 محفل ادبی در سطح کتابخانه‌های عمومی استان زنجان در حال برگزاری است، اضافه کرد: این محافل در روزهای مختلف سال و به میزبانی کتابخانه‌های عمومی برگزار می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه محافل ادبی متعددی بر اساس متون ادبی کلاسیک در کتابخانه‌های استان شکل گرفته است، افزود: از جمله این محافل می‌توان به سلسله نشست‌های ادبی «حکایت نی؛ شرح قصه‌های مثنوی معنوی»، «حکایت پرواز؛ شرح قصه‌های منطق‌الطیر عطار »، «حکایت حکمت؛ شرح بوستان سعدی» و «شرح بی‌نهایت؛ شرح غزلیات حافظ» است.

وی با اشاره به اینکه آشنایی نسل جوان با ادبیات کلاسیک و متون کهن شاعران بزرگ ایران از اهداف برگزاری این محافل است، اضافه کرد: ارتباط با بزرگان شعر استان، حمایت از چهره‌های جدید و نوقلمان و اجرای عدالت فرهنگی در نقاط دورافتاده مهم‌ترین اهداف تشکیل محافل ادبی است.

رضاخانی ادامه داد: یکی از برنامه‌های اداره کل این است که محافل ادبی طنز نیز به میزبانی کتابخانه‌های عمومی برگزار شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه هر محفل ادبی امروز باید محل رویش و شناسایی دستکم چند ده استعداد ادبی باشد، افزود: هدف از تشکیل محافل ادبی شناسایی و جذب استعدادهای ادبی و تقویت و پرورش این استعدادها در مجموعه پیرامون کتابخانه‌های عمومی است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها