چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۴
محتوای 45 کتاب درسی تغییر می‌کند/تدوین بسته‌های یادگیری، آموزشی و مکمل

وزیر آموزش و پرورش از تغییر 45 عنوان کتاب درسی برای سال تحصیلی جدید خبر داد و نظر دانش‌آموزان را معیار‌ جدید برای اعمال این تغییرات اعلام کرد.

رضا‌مراد صحرایی، در حاشیه جلسه هیئت دولت در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره تغییرات کتاب درسی سال تحصیلی جدید بیان کرد: تغییر کتاب‌های درسی یک فرآیند طولانی و زمان‌بر است. در سال تحصیلی جدید، 45 عنوان کتاب در مقاطع مختلف تحصیلی تغییر کرده و بسته یادگیری، آموزشی و مکمل تعریف شده تا اهداف آموزشی محقق شود.
 
وی با تأکید بر ثبات محتوایی کتاب‌های درسی افزود: کتاب‌های درسی در کشور‌های مختلف به‌سرعت تغییر نمی‌کند، بلکه بسته‌های یادگیری، آموزشی و مکمل تغییر می‌کند.
 
صحرایی درباره مهم‌ترین رویکرد‌ها و سیاست‌ها در تغییر کتاب‌های درسی گفت: پاسخ به نیاز‌ها مبتنی بر تغییرات، همچنین بازنگری کتاب‌ها و در دوره جدید، دریافت نظر دانش‌آموزان مبنای تغییر کتاب‌های درسی است.
 
وزیر آموزش و پرورش درباره تبلیغ کتاب‌های کمک درسی در رسانه ملی بیان کرد: توجه داشته باشیم که کتاب کمک درسی تعریف دارد و اگر ممنوعیت دارد، قانون‌گذار باید برخورد کند. گزارشی از تخلف به من داده نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها