چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۶:۲۶
بازديد رييس مجلس از كتابخانه ديجيتالي اهل بيت

روز گذشته، «علي لاريجاني» رييس مجلس شوراي اسلامي با حضور در كتابخانه ديجيتالي «اهل بيت(ع)» اصفهان از نزديك با تجهيزات و امكانات بزرگ‌ترين كتابخانه ديجيتال كشور آشنا شد._

مديركل كتابخانه‌هاي عمومي استان اصفهان، با اعلام اين خبر به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، گفت: رييس مجلس شوراي اسلامي در اين بازديد كه  همراه استاندار اصفهان، روساي شوراي شهر و جمعي از خيران مدرسه‌ساز انجام شد، اقدام «سيدحسن رضازاده»، خير اين كتابخانه را ستود و از اين كتابخانه به عنوان افتخار استان هنرپرور اصفهان ياد كرد.

«سعيد حشمتي» يادآور شد: هفته كتاب سال جاري(آبان‌ماه) «سيدحسن رضازاده» به خاطر اهداي كتابخانه ديجيتال به اصفهان‌ ـ با ظرفيت 9 ترابايت اطلاعات ـ در دومين آيين تجليل از خادمان كتابخانه‌هاي عمومي كشور تقدير شد. از ويژگي‌هاي اين كتابخانه كه به عنوان بزرگ‌ترين كتابخانه ديجيتال كشور از آن نام برده مي‌شود، يكپارچه‌سازي اطلاعات و امكان دسترسي و جست‌وجوي آسان به منابع است.

مجوز احداث كتابخانه مزبور به عنوان نخستين مركز اطلاعات كشور به نام «مركز داده كوثر» توسط نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور صادر شده و داراي يك تيم بسيار قوي و تجهيزات سخت‌افزاري و سامانه دفاعي پيشرفته است. 

كتابخانه موسسه تحقيقات و نشر معارف اهل بيت(ع)، يك كتابخانه تمام ديجيتالي است كه تمام كتاب‌ها و منابع اسلامي و شيعي در آن به صورت ديجيتالي نگهداري مي‌شود. هر كاربر علاقه‌مند، به سادگي و از طريق اينترنت مي‌تواند به اين كتابخانه بزرگ متصل شود و از خدمات الكترونيكي آن استفاده كند. به عبارت ديگر، هر كاربر بدون محدوديت زماني و مكاني، هميشه دست كم چند صد هزار كتاب موردنياز خود را در اختيار دارد. 

از جمله امتيازهاي اين كتابخانه مي‌توان به امكان استفاده از منابع متني، صوتي، تصويري و ويديويي به صورت همزمان اشاره كرد. امكان طرح مشكلات تخصصي و سرعت دستيابي به پاسخ‌هاي مناسب، سازماندهي و فهرست‌نويسي منابع اينترنتي از ديگر خدمات اين مركزاند.

همچنين 25دي ماه، آيت‌الله ابوالقاسم خزعلي، دبير كل بنياد بين‌المللي غدير در بازديد از كتابخانه ديجيتال «اهل بيت(ع)» از آن به عنوان فضايي مناسب براي اشاعه فرهنگ شيعه نام برد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها