دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰
قصه‌هایی از امام جواد(ع) برای کودکان و نوجوانان

کتاب «۸ قصه از امام جواد(ع)» به قلم حسین فتاحی با تصویرگری سیدحسام‌الدین طباطبایی پیشنهاد مطالعه مناسبی به مناسب سالروز شهادت امام جواد(ع) به کودکان و نوجوانان علاقه‌مند است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، سفر به سرزمين قصه‌ها و گشت‌وگذار در دنيای بی‌انتهای آن، همواره لذت‌بخش و جذاب است. گاهی قصه‌ها از دل رويدادها و اتفاقات واقعی سر برمی‌آورند و به همين شکل داستان‌های گوناگونی آفريده می‌شود. در اين ميان، قصه‌های زيادی از پيامبران و امامان (ع) روايت شده است که در لابه‌لای کتاب‌های تاريخ جا خوش کرده‌اند. داستان‌هايی به شيرينی عسل، داستان‌هايی که برای کودکان بازنويسی می‌شود و با زبانی ساده و صميمی، به همراه تصاوير جذاب و رنگارنگ، آنها را به میهمانی پيامبران و امامان (ع) می‌برد.
 
زندگی امامان ما شيعيان، پُر از حادثه‌های پندآموز و جالب است. اين حادثه‌ها ما را با زندگی آن بزرگواران آشنا می‌کند. مجموعه «۸ قصه از امام جواد(ع)» همراه با تصويرهای زيبا، مخاطب را با گوشه‌هايی از زندگی امام جواد عليه‌السلام آشنا می‌کند. در اين کتاب هشت قصه، با محوريت زندگی و سيره آن حضرت گردآوری و تدوين شده است.
 
آرزو، آخرين سفر، عموی مهربان، خوش به حال قاسم، مهمان غريب، روزی که عيد من شد، درخت خشکيده و روزی که مثل ديروز نبود، عناوين داستان‌های اين مجموعه است که هر یک به طور جدا در قالب کتاب منتشر شده بودند و بعد در یک جلد در کنار هم قرار گرفتند. داستان‌های اين مجموعه دربردارنده اطلاعات خوبی از زندگی و زمانه آن امام بزرگوار براي کودکان ۹ تا ۱۲ سال است. ضمن آنکه مخاطب را با سبک زندگی ايشان‌ به عنوان يک الگوی کامل و متعالیِ رفتار، در شرايط گوناگون آشنا می‌کند.
 
قصه‌هايی از دوران کودکی امام جواد(ع)، علم و مهربانی ايشان، شيوه درست کمک به نيازمندان و رفتار خوب و شايسته با مخالفان، نترسيدن از زورمندان و موضوعاتی ديگر؛ اين‌ها همه در داستان‌های زيبای اين مجموعه با تصاوير رنگارنگ و جذاب، کودکان را به دنيای قصه‌هايی واقعی از دل تاريخ می‌برد.
 
حسین فتاحی مؤلف این مجموعه است. او در سه حوزه تألیف، ترجمه و بازنویسی آثار کلاسیک فارسی برای کودکان و نوجوانان آثار متعددی منتشر کرده که «آتش در خرمن» و «پسران جزیره» در زمینه ادبیات پایداری است و «عشق سال‌های جنگ» رمان دیگر او از سوی نشر قدیانی تاکنون شش بار تجدید چاپ شده است. «مدرسه انقلاب» ،«کودک و توفان» ، «امیرکوچولوی هشتم» و بازنویسی «قصه‌های شاهنامه» و «سمک عیار» از دیگر آثار اوست.
 
انتشارات کتاب‌های بنفشه (گروه کودک و نوجوان انتشارات قدیانی) کتاب‌ «۸ قصه از امام جواد(ع)» نوشته حسین فتاحی با تصویرگری سید حسام‌الدین طباطبایی را به بهای ۲۲۰ هزار تومان عرضه کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها