شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۷
شاعر ایلامی مقام نخست جشنواره شعر و داستان رسانه ایرانیان اروپا را به‌دست‌ آورد

ایلام- مصطفی بیگی شاعر، مترجم و پژوهشگر ایلامی در مسابقه شعر و داستان رسانه ایرانیان اروپا، مقام نخست را به دست آورد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام،در جشنواره شعر و داستان رسانه ایرانیان، مصطفی بیگی (روودوس فَیلی) در بخش شعر اقوام (کردی) مقام نخست این جشنواره را از آن خود کرد و  چنارعلی و رها فلاحی رتبه‌های دوم و سوم را به دست آوردند.
 
بخش شعر اقوام مسابقه شعر و داستان رسانه ایرانیان اروپا در 3 بخش شعر لری، کردی و ترکی برگزار شد و داوری بخش کردی بر عهده سعید فلاحی (زانا کردستانی) بود.
 
دبیرخانه این جشنواره فراخوان را در 20 اردیبهشت لغایت ۱۸ خرداد ماه ۱۴۰۲ و ۲۵ خرداد ماه ۱۴۰۲ نتایج داوری را اعلام کرده بود.
 
به گزارش ایبنا، مصطفی بیگی، متولد 1350 مهران است و از سال 1367 تاکنون با عضویت در انجمن‌های مختلف ادبی در ایلام و تهران و نیز همکاری با نشریات مختلف به فعالیت ادبی و فرهنگی مشغول است و تاکنون سه مجموعه شعر «نادیارا»، «واژا» و «خیاوان په‌تی» از او منتشرشده. در جشنواره شعر کردی مولوی کُرد در سال 1393، در بخش کتاب، تندیس جشنواره به کتاب «نادیارا» سروده این شاعر تعلق گرفت.
 
رسانه ایرانیان اروپا مولتی مدیای ایرانیان اروپا با اندیشه استفاده از پتانسیل ایرانیان ساکن اروپا و به هدف اطلاع رسانی و مشارکت همه اقشار و فارغ از مسائل و طرفداری یا دسته بندی های سیاسی بنا شده و آغاز به کار کرده  است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها