سه‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۷
رونمایی از کتاب «کرد در سفرنامه ها»/ دوره «بررسی اصول و شیوه‌های آموزش و رسم الخط مصحف جمهوری اسلامی» برگزار می‎شود

یزد - رونمایی از کتاب« کرد در سفرنامه‌ها»، برگزاری دوره «بررسی اصول و شیوه‌های آموزش و رسم الخط مصحف جمهوری اسلامی» از جمله عناوین اخبار کوتاه استان یزد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در یزد، مراسم رونمایی و جشن امضیا کتاب «کرد در سفرنامه‌ها»که اخیراً به کوشش و تحقیق فرامرز آقابیگی، پژوهشگر و کتابدار کتابخانه دکتر جوادی یزد گردآوری شده با حضور مدیر کل کتابخانه‌های استان و جمعی از کتابدوستان و اعضا کتابخانه دکتر جوادی یزد برگزار شد.


بازدید مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان یزد از کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهریز و اردکان

محمدمحسن رفیعی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان به همراه معاونان و جمعی از کارشناسان ستادی این اداره کل، با هدف بهبود ارائه خدمات و بررسی می‌دانی مسائل کتابخانه‌، از کتابخانه‌های عمومی آیت الله فاضل، آیت الله حائری و شفق اردکان، حضرت ابوالفضل(ع) شریف آباد، خاتم الانبیا و شهید خودستان احمدآباد، شهید اقبال عقدا، امام حسن مجتبی(ع) سروسفلی، مجتمع فرهنگی مهریز، حضرت بقیه الله و امام هادی(ع) و شهید مطهری مهریز، شهید شیرزاده مدوار، روضه الشهدا خورمیز و سمسار یزدی عصمت آباد بازدید کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد طی دو روز کاری در بازدید از بخش‌های مختلف کتابخانه‌های عمومی این دو شهرستان از نزدیک در جریان مسائل و نیاز‌های خدماتی، تعمیراتی، تجهیزاتی و تأسیساتی آن‌ها قرار گرفت.

وی در گفتگوی صمیمی با کتابداران و مراجعان این کتابخانه‌ها قول مساعد پیگیری و رفع مشکلات را تا حد امکان داد و اظهار داشت: توسعه كمی و كیفی خدمات به منظور ترویج و گسترش فرهنگ كتاب و كتابخوانی، رسیدگی به مشکلات کتابداران و جلب رضایت مراجعان همواره ازدغدغه‌ها و اولویت‌های من وهمکارانم در ستاد استان است.

رفیعی در این بازدید خطاب به همکاران کتابدار خود گفت: کتابداران با اجرای برنامه‌های فرهنگی و ترویجی و در اختیار قرار دادن منابع علمی به مراجعان، نقش مهمی در توسعۀ فرهنگ وکاهش آسیب‌های اجتماعی برعهده دارند و انتظار داریم کتابداران نهایت توان و همت خود را در خصوص این برنامه‌های فرهنگی انجام دهند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همچنین با تشکر از زحمات کتابداران این کتابخانه‌ها از آنان خواست تا با ارائه نظرات و پیشنهادات خود این اداره کل را در ارائه خدمات بهتر یاری کنند.

در این بازدید همچنین معاونان و کارشناسان اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان با حضور در میان کتابداران ضمن پاسخگویی به مسائل و مشکلات اداری و مالی و کتابخانه‌ای آن‌ها، در خصوص نحوه اجرای برنامه‌های فرهنگی و آموزشی در کتابخانه‌ها، زیباسازی فضای کتابخانه‌ها، گسترش و تنوع خدمات کتابخانه‌ای با توجه به نیاز مراجعان و استفاده از پتانسیل خیرین، توجیهات و نکات لازم را به کتابداران ارائه کردند.

برگزاری دوره « بررسی اصول و شیوه‌های آموزش و رسم الخط مصحف جمهوری اسلامی»

دوره « بررسی اصول و شیوه‌های آموزش و رسم الخط مصحف جمهوری اسلامی» با حضور سید مهدی سیف پیشکسوت آموزش و قرائت قرآن و عضو گروه تحقیق مرکز طبع و نشر قرآن کریم و استاد دکتر توکلی قائم مقام مرکز طبع و نشر قرآن کریم برگزار می‌شود.

مبنای اصلی آموزش عمومی قرآن در کشور و کتب درسی آموزش و پرورش و مؤسسات قرآنی به روش این مصحف است.

مبنای این روش سهولت در قرائت است و این شیوه فراگیر آموزش قرآن درکشور است. تسلط به این روش آموزش برای تمامی مربیان و اساتید قرآن و معلمان آموزش و پرورش ضروری است.

ازکلیه اساتید قاریان حافظان ومدیران و مربیان مؤسسات قرآنی و معلمان آموزش و پرورش دعوت می‌شود در این دوره شرکت کنند.

زمان برگزاری این دوره چهارشنبه ۳۱ خردادماه در محل تالار فرهنگ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط