دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۹
آئین ثبت ملی قصه‌گویی ایرانی در منزل آذریزدی برگزار می‌شود

یزد - مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یزد گفت: آئین ثبت ملی قصه‌گویی ایرانی با حضور مفاخر و پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با مشارکت سازمان میراث فرهنگی برگزار می‌شود.

عالیه قوامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، گفت: کانون پرورش فکری بعد از گذشت 24 دوره برگزاری جشنواره قصه‌گویی در سطح ملی و بین‌المللی، موفق به ثبت ملی قصه‌گویی در پاسداری از میراث ناملموس ایران اسلامی شده است.
 
وی افزود: بر همین اساس، پیرو اقدامات پاسدارانه کانون پرورش فکری برای قصه‌گویی ایرانی، در روز سه‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ ساعت 11 هم‌زمان با آئین برگزاری مراسم ثبت ملی در ستاد و  با حضور اعضای انجمن قصه‌گویی، قصه‌گویان، پیشکسوتان، مفاخر و هنرمندان استانی جشن گرامیداشت برگزار می‌شود.
 
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد ادامه داد: هم‌چنین این جشن در کانون استان کرمان بر مزار مطهر شهید قاسم سلیمانی «نماد قصه‌های ایثار و مقاوت»، در کانون خراسان رضوی و در حرم مطهر امام رضا(ع) «نماد قصه‌های دینی‌مذهبی» در کانون کرمانشاه در محل تاق بستان نماد «قصه‌های ملی و آیینی» و در یزد در خانه‌ مهدی آذریزدی «پدر ادبیات کودک و نوجوان ایران» و در گیلان به یاد برگزاری اولین جشنواره قصه‌گویی برگزار می شود.
 
وی بیان کرد: در عین حال، در مراکز فرهنگی هنری کانون در سراسر کشور در همان تاریخ و ساعت اعلام شده زنگ قصه‌گویی نواخته و مربیان قصه‌گو برای اعضا قصه می‌گویند.
 
قوامی گفت: در استان یزد، سخنرانی مدیرکل کانون، رونمایی از لوح ثبت ملی قصه‌گویی، سخنرانی اسدالله شکرانه، مدیر اسبق کانون استان یزد و پژوهشگر حوزه فرهنگ و آذر پژوه، پخش بریده‌ای از اثر قند و عسل از سروده‌های آذریزدی، قصه‌گویی محیا کمالیان، عضو نوجوان مجتمع فرهنگی، هنری کانون، پخش نماهنگی از مرحوم آذر یزدی و اجرای زنگ قصه‌گویی همراه با پخش کلیپ آی قصه قصه قصه از جمله برنامه‌هایی هست که در این آیین برگزار می‌شود.
 
وی بیان کرد: این آیین در یزد ساعت 11 روز سه‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ در منزل استاد مهدی آذریزدی برگزار می‌شود و به صورت زنده در پیام‌رسان‌های ایتا به نشانی https://eitaa.com/kanoonparvaresh_yazd و روبیکا به نشانی https://rubika.ir/Kanoonparvaresh_yazd برای عموم مردم پخش می شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط