دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۶
«اسباب‌کشی به خانه‌ی نو» منتشر شد

کتاب «اسباب‌کشی به خانه‌ی نو» به نویسندگی و تصویرسازی پیتر فان دن هوفل با ترجمه شیدا اکبری از سوی انتشارات تاک (مؤسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان) روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در کتاب «اسباب‌کشی به خانه‌ی نو» جانورها دارند کوچ می‌کنند. چه با خود می‌برند؟ همه‌چیز!
این کتاب داستان جابه‌جایی بامزه و پرجزئیات جانوران به خانه‌ جدیدشان است. اگر بخواهید به خانه‌ای جدید بروید اولین چیزی که برمی‌دارید چیست؟ تصویرهای کتاب، خواننده را به کشف علایق هر کدام از جانوران دعوت می‌کند. انتخاب‌های آنها عجیب و گاهی خنده‌دار است. بعضی‌هایشان وسیله‌های خانه را با خود می‌برند، مانند سگ که صندلی ناهارخوری را برداشته است؛ اما بعضی دیگر انتخاب‌های شخصی‌تری دارند. مثل مگس‌خوار که دوست دارد عینک‌های آفتابی‌اش را همراه ببرد.
شوخی و کنایه در متن و تصویر زیاد است؛ مانند پرندگانی که در حال پرواز به خانه‌ جدید ‌قفس‌شان را هم با خود می‌برند یا گوزن شمالی که کوله‌باری از وسیله‌های شکار به همراه دارد.

در این کتاب تاشو (که چهار متر طولش است) جانورانی را می‌بینیم که عزیزترین داشته‌هایشان را با خود به خانه جدید می‌برند. جانوران به سوی خانه‌ نو حرکت می‌کنند. کدام خانه را ترک کرده‌اند؟ خانه‌ جدیدشان کجاست؟ در پس‌زمینه‌ خاکستری کتاب می‌بینیم که طبیعت کم‌کم جای خود را به روستا و بعدتر به شهر می‌دهد. 

«اسباب‌کشی به خانه‌ی نو» کتابی با تصاویر جذاب و مسحورکننده است که به شکلی متفاوت و تاشو تصویرگری و طراحی شده است. تصاویر کتاب برای هر گروه سنی جذابیت‌های ویژه‌ای دارد؛ اما ویژه کودکان بالای ۵ سال تولید شده است. کودکان نوپا با این کتاب، با نام جانواران و اشیا آشنا خواهند شد. هرچه سن کودکان بالاتر برود امکان گفت‌وگو و تعامل بیشتر می‌شود و کودکان به کشف جزئیات و شوخی‌های تصویر می‌پردازند.
همچنین می‌توان از طریق این کتاب به موضوع محیط زیست پل زد و درباره‌ هرکدام از جانوران،‌ زیستگاه‌ و شرایط زندگی‌شان فعالیت‌هایی در پیوند با کتاب انجام داد.

این اثر را انتشارات تاک (انتشارات مؤسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان) در ۲۸ صفحه و به بهای ۱۹۵ هزار تومان منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها