شنبه ۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳
ادیان عربستان در دوران پایانی باستان بررسی می‌شود

«ادیان عربستان در دوران پایانی باستان» عنوان نشستی است که با سخنرانی محمدعلی خوانین‌زاده، استادیار دانشگاه خوارزمی برگزار می‌شود.   

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، گروه مطالعات تاریخی و فرهنگی پژوهشکده مطالعات قرآنی دومین نشست از «سلسله نشست‌های ماهیانه اسلام و باستان متأخر» را برگزار می‌کند.

«ادیان عربستان در دوران پایانی باستان» عنوان این نشست است که با سخنرانی محمدعلی خوانین‌زاده، استادیار دانشگاه خوارزمی با دبیری زهرا محققیان، عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار می‌شود.   

«ادیان عربستان در دوران پایانی باستان» دوشنبه 8 خردادماه 1402 ساعت 13 تا 15 خرداد در سالن ادب برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان می‌توانند به صورت بر خط از طریق پیوند زیر در این جلسه شرکت کنند:

https://webinar.ihcs.ac.ir/b/ihc-cag-yig-hvv

كتاب «۱۴۰۰ سال پادشاهی در عربستان پیش از اسلام» نوشته‌ کریستین ژولین روبن ترجمه محمدعلی خوانین‌زاده بر اساس شواهد کتیبه شناختی و تاریخی پادشاهان عربستان جنوبی و روابط آن‌ها با ایران و روم است.  

دو مقاله‌ای كه فصل‌های اول این كتاب را سامان می‌دهند، ترجمه‌ فصل‌های دوم و سوم از كتاب «عرب‌ها و امپراتوری‌های پیش از اسلام» (ویراست گرگ فیشر، چاپ انتشارات دانشگاه آكسفورد به سال 2015 م) هست. در این دو مقاله مجموعه‌ای متنوع از كتیبه‌های كشف‌شده از شبه‌جزیره‌ عربستان بررسی شده‌اند كه بافت سیاسی، فرهنگی و دینی این منطقه را طی چهارده قرن پیش از ظهور اسلام نشان می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها