جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۹
پنجاه اثر نشر شاهد ترجمه می‌شود/ پایان‌نامه شهید سلیمانی در نمایشگاه کتاب

رئیس اداره تالیف، نشر و کتابخانه‌های ایثار و شهادت از ترجمه پنجاه اثر نشر شاهد به زبان انگلیسی در آینده نزدیک خبر داد.

زهرا شیرکوند رئیس اداره تالیف، نشر و کتابخانه‌های ایثار و شهادت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در خصوص حضور در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۲اظهار کرد: نشر شاهد به عنوان ناشر تخخصی ایثار و شهادت فعالیت می‌کند که با ۱۸۳عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۲حاضر شده که از این تعداد پنجاه عنوان کتاب مربوط به  تازه‌های نشر است.

وی با بیان اینکه کتاب‌های نشر شاهد با محورهای داستان و رمان، خاطره، مستند،شعر و پژوهشی در دو بخش کودک و بزرگسال فعالیت می‌کند، افزود: در بخش کودک و نوجوان بخش‌های داستان، شعر و خاطره این رده سنی در نمایشگاه کتاب منتشر شده و حاضر است که بتوانند به کمک این محتوا بیشتر و بهتر با محتوای ادبیات پایداری ارتباط برقرار کنند.
رئیس اداره تالیف، نشر و کتابخانه‌های ایثار و شهادت بنیاد شهید و امور ایثاگران در خصوص آثار حوزه مدافعان حرم نشر شاهد گفت: در بحث مدافعان حرم کارهای ارزشمندی در نشر شاهد انجام شده‌است، کتاب‌هایی مثل «مرد راه» اثر اکبر صحرایی با محوریت زندگی شهید عبدالله اسکندری که شهادتی شبیه شهید حججی داشته‌است، همچنین کتاب «نشان سرخ ذوالفغار» با محوریت شهید سلیمانی توسط نشر شاهد به چاپ رسیده‌است.

شیرکوند در خصوص انتشار پایان‌نامه شهید سلیمانی توسط نشر شاهد گفت: این پایان‌نامه با عنوان «خورشید زابل» در خصوص شهید میرحسینی در نشر شاهد به چاپ رسیده‌است، همچنین جلد اول وصیت‌نامه شهدای مدافع حرم توسط نشر شاهد در نمایشگاه کتاب تهران آورده شده‌است.

وی با اشاره به آثار ترجمه نشر شاهد تصریح کرد: نشر شاهد ۶۷عنوان کتاب ترجمه دارد،که اکثر آن مربوط به سال‌های دور است که با تعامل ناشران خارجی این کتاب‌ها به چاپ رسید که ترجمه و توزیع آن توسط ناشر خارجی انجام می‌شد، به تازگی با ورود مجدد به این بخش حدود هفده عنوان کتاب ترجمه شده و به نمایشگاه کتاب تهران آورده شده‌است. 

رئیس اداره تالیف، نشر و کتابخانه‌های ایثار و شهادت بنیاد شهید و امور ایثاگران خاطر نشان کرد: مخاطب آثار ترجمه به دلیل اینکه این آثار به زبان انگلیسی منتشر می‌شود همه کودکان، نوجوانان و بزرگسالان سراسر جهان است،همچنین در بلندمدت برنامه داریم پنجاهمورد کتاب را ترجمه و منتشر کنیم.

وی با اشاره به شعار آینده خواندنی‌است گفت: شعار بسیار خوبی برای نمایشگاه کتاب انتخاب شده‌است، با خواندن و مطالعه پیشرفت رخ می‌دهد و آینده خوبی را برای خودمان، اطرافیان و جامعه بسازیم و بتوانیم در کنار حرکت در مسیر اهداف خود به محیط اطراف در مسیر رسیدن به اهداف‌شان کمک کنیم.

گفتنی‌است سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «آینده خواندنی‌ است» ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی‌(ره) و همزمان به‌صورت مجازی در ketab.ir برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها