پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۵
چالش ما در صنعت نشر، ضعف در تبادل نظرات است

در نوبت صبح، کارگاه «چالش‌های تولید کتاب و تعامل ناشر با نویسنده، گرافیست و تصویرگر» به‌میزبانی تیم تولید انتشارات مهرک در کتاب‌آرا برگزار شد.

به‌گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در نوبت صبح، کارگاه «چالش‌های تولید کتاب و تعامل ناشر با نویسنده، گرافیست و تصویرگر» به‌میزبانی تیم تولید انتشارات مهرک در کتاب‌آرا برگزار شد.

در این نشست سورنا جوکار مدیر محتوای مهرک، سمانه‌سادات حسینی مدیر نشر مهرک، اعظم واضحی‌مقدم تصویرگر کتاب و امیر نجفی مدیر هنری این نشر به گفت‌وگو و انتقال تجربه‌های خود پرداختند.

سورنا جوکار درباره این نشست گفت: نشست امروز که در مجموعه کتاب‌آرا برگزار شد با محوریت تعامل نشر با نویسنده، تصویرگر و گرافیست بود و روند تولید کتاب را از ابتدای ماجرای نوشته تا چاپ، همچون اقدامات ارسال و دریافت متن، صحت‌سنجی، کیفیت‌سنجی، تأیید محتوا و تصویرگری تا زمانی که به دست مخاطب‌ می‌رسد، تحلیل و بررسی کردیم. قطعاً برگزاری این نشست‌ها بر کیفیت کتاب‌ها و رشد نشر مؤثر است و امیدوارم بعد از پایان نمایشگاه هم این‌گونه نشست‌ها برگزار شود، تا ذهن‌ها به هم نزدیک شوند.

امیر نجفی مدیر هنری این نشر بیان کرد: در واقع نشست‌هایی که کتاب‌آرا به‌همت استاد طلایی برگزار کرد به‌شدت مفید است و جای خالی آن در صنعت نشر همیشه احساس می‌شد.

وی افزود: به نظرم اگر در طول سال سلسله جلساتی با حضور ناشران و نویسندگان و تصویرگران برگزار شود، چالش‌هایی که در حوزه کتاب اتفاق می‌افتد از بین خواهد رفت. امروز گپ‌وگفتی با افراد داشتیم و چالش‌ها را بررسی کردیم. با اینکه حرف ناتمام ماند، من با دو ساعت قبل خودم تفاوت بسیاری دارم.

نجفی تصریح کرد: همچنین به‌واسطه فضای مجازی خیلی از افراد همدیگر را می‌شناسند بدون آنکه دیداری داشته باشند. این نشست‌ها کاری می‌کند که این دیدار شکل بگیرد و فضای متفاوتی برقرار شود. امیدوارم این نشست‌ها به صفحه‌آرایی و طراحی کتاب کمک کند؛ چون رسالت هنرمند تغییر ذائقه مردم با تولید آثار درست است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها