پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۵
مجموعه آراء قضایی پرونده‌های خاص قدیمی به چاپ رسید/ کتاب‌های پژوهشی محور اصلی کار ماست

حجت‌الاسلام مهدی هادی، رئیس پژوهشگاه قوه قضائیه گفت: کتاب‌هایی که در نشر ما ارائه می‌شود مربوط به پرونده‌هایی یا موضوعاتی است که اکنون در محاکم درباره آن‌ها بحث می‌شود و در این باره نمونه آراء وجود دارد و ما یکی از کارهای خوبی که انجام دادیم انتشار مجموعه آراء قضایی سال‌های مختلف است که می‌تواند به دانشجویان و استادان در کنار ارائه رویکرد محض برای کسب مهارت کمک کند.

حجت‌الاسلام مهدی هادی، رئیس پژوهشگاه قوه قضائیه به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: مرکز مطبوعات و انتشارات قوه قضائیه کتاب‌هایی که منتشر می‌کند در دو محور است؛ نخست کتاب‌های کلی کاربردی که برای قضات، وکلا، علما و پژوهشگران این حوزه قابل استفاده است.

او افزود: گروه دیگری از کتاب‌هایی که عرضه می‌شود آثار پژوهش‌محور است؛ کارهای علمی و پژوهشی که صورت می‌گیرد تا به شکل کتاب دربیاید که البته جنبه پژوهش محور در کتاب‌ها منعکس است.

رئیس پژوهشگاه قوه قضائیه اظهار کرد: کتاب‌های پژوهش محور اصلی کار ماست که البته در کنارش کتاب‌های حقوقی و منشورات هم به چاپ می‌رسد که بخش محدودی از کار ما به انتشار این آثار محدود می‌شود. 

او درباره حضور در نمایشگاه کتاب 1402 عنوان کرد: با توجه به دو محوری که برشمردم نیاز به حضور فعال نشر و مرکز مطبوعات در جامعه دانشگاهی است که سال گذشته دو غرفه داشتیم؛ در سالن ناشران عمومی و دیگری در میان ناشران دانشگاهی داشتیم اما امسال به طور خاص در نشر دانشگاهی متمرکز شدیم. چون احساس می‌کنیم کتاب‌های مرکز مطبوعات قوه قضائیه چاپ می‌کند برای جامعه دانشگاهی سودمندتر است.

رئیس پژوهشگاه و مرکز مطبوعات قوه قضائیه عنوان کرد: هدفی که با حضور در نمایشگاه دنبال می‌کنیم یک هدف عمومی است که حضور فعال در جامعه نشر و شناساندن کتاب‌هایی که می‌تواند منبع خوبی برای استفاده دانشگاهیان باشد.

حجت‌الاسلام مهدی هادی گفت: یکی از خلاءهایی که در زمینه کتاب‌های حقوقی وجود دارد؛ دانشجویان ما در مقطع دکترا فارغ‌التحصیل می‌شوند اما مسائل حقوقی به شکل کاربردی آشنا نیستند. 

او ادامه داد: در حال حاضر کتاب‌هایی که در نشر ما ارائه می‌شود مربوط به پرونده‌های خاص یا موضوعاتی است که الان در محاکم درباره آن بحث می‌شود که درباره آنها نمونه آراء وجود دارد و ما یکی از کارهای خوبی که انجام دادیم انتشار مجموعه آراء قضایی سال‌های مختلف است که می‌تواند به دانشجویان و استادان در کنار ارائه رویکرد محض برای کسب مهارت کمک کند. چون تحصیل در رشته حقوق صرفا دانش محور است و مهارتی را ارائه نمی‌کنند. در حالی که به نظرم تلفیق دانش و مهارت از رهگذر انتشارات ما می‌تواند کمکی به جامعه حقوقی باشد.

سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «آینده خواندنی است» ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی‌(ره) و همزمان به‌صورت مجازی  در ketab.ir در حال برگزاری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها