چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶
سفر کودکانه به تاریخ ایران با مجموعه «سرزمین طلایی»

انتشارات ترنج مهرآیین امسال برای اولین‌بار در نمایشگاه بین‌المللی کتاب حضور دارد و کتاب «سفر به تاریخ» را برای علاقه‌مندان به تاریخ عرضه کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، انتشارات ترنج مهرآیین در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۲ مجازی برای اولین‌بار حضور پیدا کرده است.

مجموعه «سرزمین طلایی» سفری کودکانه به سرزمین واقعیت‌های تاریخی است. در این سفر، کودکان ایرانی با برهه‌های مختلف تاریخ و مفاخر فرهنگی و علمی کشورشان آشنا می‌شوند. از آنجا که به قول مولوی، با کودکان باید به زبان خودشان سخن گفت، خوانندگان این مجموعه وقایع و آدم‌های تاریخی را در دل حوادثی که برای یک‌سری موش رخ می‌دهد، می‌شناسند. نویسندگان مجموعه «سرزمین طلایی» با بهره‌گیری از میراث غنی ادبیات تمثیلی ایران‌ که در آن، با زبان حیوانات سخنان حکمت‌آمیز و اتفاقات تاریخی بیان شده‌اند، سعی کرده‌اند در قالب داستانی جذاب و با پرهیز از روایات تاریخی صرف از هخامنشیان، ساسانیان، صفاریان، غزنویان، فردوسی، مولوی، بوعلی سینا و فارابی و ... سخن بگویند. به نوعی مخاطبان هم داستان می‌خوانند و هم تاریخ. نویسندگان این مجموعه بر این باورند که «تاریخ‌خواندن این‌جوری کِیف دارد.».
 
در مجموعه ١٠جلدی «سرزمین طلایی» كودكان با تمدن، فرهنگ و پيشينه سرزمين طلايی‌مان ايران، آشنا می‌شوند. پیربابا و دارو‌دسته‌اش در اين مجموعه با ماجراجویی‌هایشان در دل تاريخ ايران از دوره هخامنشيان تا به امروز سفر می‌کنند و‌ تمام پادشاهان، مشاهیر، دانشمندان و بزرگان ایران را با زبان شيرين و جذاب خودشان در قالب قصه‌های پرهیجان همراه با طنز به كودكان معرفی می‌كنند. در این کتاب‌ها برای جلب هرچه بیشتر توجه کودکان از تصاویر رنگی و بسیار جذاب استفاده شده است.
 
در حال حاضر جلد یک تا چهار این مجموعه به چاپ رسيده است. سه جلد اول این مجموعه نوشته مزدک صالحی‌پامناری و جلد چهارم نوشته حمزه بَرمَر است. اسامی این جلدها به ترتیب عبارت‌اند از: «گنجی از پنیر در تخت جمشید»، «گربه‌های تیسفون»، «هفت‌خان تا سیستان» و «جادوی قلعه دانایی».

سی‌و‌چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ با شعار «آینده خواندنی است» در مصلای امام خمینی‌(ره) برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها