دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۲
رهبری بر پیوند میان تولیدکنندگان عرصه هنر و ادبیات مقاومت تأکید کردند

مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی می‌گوید رهبر معظم انقلاب، روز گذشته در بازدید از نمایشگاه کتاب، به جز تأکید بر اهمیت ادبیات کودک‌ و‌ نوجوان، بر موضوع خودکفایی کشور در تولید کاغذ و همچنین تولید روایت‌های هنری از جریان و شخصیت‌های جبهه مقاومت هم تأکید ویژه‌ای داشتند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، میثم نیلی، مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی به بازدید سه‌ساعته رهبر معظم انقلاب اسلامی از سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اشاره کرد و ادامه داد: در مقام توصیف آن چیزی که پیرامون حضور و بازدید رهبر معظم انقلاب اسلامی از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران دیدیم فقط یک جمله به این شرح می‌توانم بگویم که نمایشگاه و ناشران، چه آنهایی که ایشان را دیدند و چه آنهایی که ایشان را ندیدند، همه خوشحال شدند و جان تازه‌ای گرفتند. به همین دلیل قطعا همه با انگیزه‌های بهتری کار را ادامه خواهند داد.
 
وی افزود: آن سخنی که در جریان دیدار و بازدید حضرت آقا از نمایشگاه بین‌المللی کتاب در رسانه‌ها و میان مردم برجسته شد، تأکید ایشان بر توجه به موضوع کودکان و نوجوانان بود. حضرت آقا سال‌هاست که همگان را به توجه بر کتب کودک و نوجوان دعوت کرده‌اند.
 
رئیس مجمع ناشران انقلاب اسلامی ادامه داد: بر این اساس ما هم باید در مجموعه ناشران و مؤلفان فرهنگی توجه بیشتری به موضوع کتاب‌های کودک و نوجوان داشته باشیم و سیاست‎‌گذاران در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و یا در شوراهای عالی و وزارت آموزش و پرورش باید نسبت به این موضوع توجه بیشتری داشته باشند.
 
نیلی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت توجه به مسئله کاغذ و خودکفایی کشور در تولید این محصول استراتژیک تأکید کرد و گفت: نکته دیگر از فرمایشات حضرت آقا در دیدار از سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، تأکید مجدد ایشان بر مسئله کاغذ و خودکفایی در تولید این محصول بود. این موضوع درد کهنه‌ای است که ناشران گرفتار آن هستند و خوشبختانه دولت در این زمینه تاکنون بسیار خوب عمل کرده و امیدوارم نتایج تلاش‌ها به ثمر بنشیند و امید بیافریند.
 
وی اضافه کرد: موضوع دیگری که رهبر انقلاب بر آن تأکید داشتند گونه‌ای از ایجاد اتصال بین تولیدکنندگان عرصه هنر با ادبیات مقاومت و ادبیات دفاع مقدس بود. حضرت آقا به تولیدکنندگان آثار هنری و نمایشی توصیه کردند که این آثار و این واقعیت‌های خداساخته را بخوانید، چرا که ادبیات مقاومت در تخیل انسانی ساخته نشده، بلکه در عالم واقع اتفاق افتاده است.
 
رئیس مجمع ناشران انقلاب اسلامی در ادامه بر ضرورت تولید روایت‌های هنری و ادبی از جریان و شخصیت‌های جبهه مقاومت تأکید کرد و گفت: روایت‌هایی که از ادبیات مقاومت احصا شده، از جنس روایت‌های برساخته ذهن و روایت‌هایی مانند رمان‌های ایرانی و غیرایرانی نیست که در آنها قهرمان در تخیل ساخته شود. رزمندگان حاضر در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل، قهرمان‌های واقعی و برخاسته از خود ملت بودند، بنابراین ضرورت دارد در تولید ادبی و هنری از این قهرمانان واقعی به صورت کامل به شخصیت آنها پرداخته شود. این هم از موضوعاتی بود که رهبر معظم انقلاب در بازدید از نمایشگاه کتاب به آن اشاره کردند.
 
نیلی در بخش دیگری از سخنان خود به حضور جریان‌های فکری مختلف در سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اشاره کرد و ادامه داد: نمایشگاه بین‌المللی کتاب امسال از تنوع بسیار زیادی برخوردار است و افرادی که در صحبت‌ها از عدم تکثر در نمایشگاه امسال حرف می‌زنند، مشخص است که تاکنون قدم به نمایشگاه نگذاشته‌اند؛ خوب است که این اشخاص سری به نمایشگاه بزنند و متوجه تکثر فکری در آن بشوند.
 
به گزارش ایبنا؛ به نقل از ستاد خبری سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، رئیس مجمع ناشران انقلاب اسلامی در پایان به عدم حضور برخی ناشران در بخش فیزیکی نمایشگاه نیز اشاره کرد و گفت: برخی از افراد و ناشران خودشان تصمیم گرفتند که امسال در نمایشگاه حضور نداشته باشند. به اعتقاد من اتفاق خاصی از نیامدن آنها رخ نداده و نمایشگاه با همان رونق و شکوه همیشگی برپا شده است. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با افرادی که به این رویداد عظیم فرهنگی و همچنین مردم و مخاطبان میلیونی آن دهن‌کجی می‌کنند، نباید همان رفتاری را داشته باشد که با دیگر ناشران دارد.
 
سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا ۳۰ اردیبهشت‌‌ماه در مصلای امام خمینی‌‌(ره) و همزمان به‌صورت مجازی در ketab.ir برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها