جمعه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۳
«از من خداحافظ» روایت زندگی جانباز اعصاب و روان

نویسنده کتاب «از من خداحافظ» گفت: رزمنده‌ها مظلوم هستند، بخشی از این رزمنده‌ها جانبازهای اعصاب و روان هستند که اگر همایش و برنامه‌ای تدارک دیده شود، آنها دعوت نمی‌شوند زیرا ممکن است رفتاری بروز دهند که دست خودشان نیست و به نظر من جنگ برای این افراد همچنان ادامه دارد که من سعی کردم در این کتاب به آن بپردازم.

محمدرضا یزدانی‌نژاد نویسنده کتاب «از من خداحافظ» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در خصوص روند نوشتن این کتاب اظهار کرد: ایده اولیه کتاب اینطور به نظر من رسید که بهتر است از جانب یک جانباز داستان جنگ روایت شود. این جانباز دچار زندگی نباتی شده و خودش در حال روایت داستان زندگی و فعالیت‌هایش در دوران جنگ است.

وی افزود: این کتاب سه راوی دارد که یکی از راوی‌ها همین جانباز دفاع مقدس است، راوی دوم همسری و راوی سوم فرزند آن است، این جانباز بیشتر داستان‌های دوران فعالیت در دفاع مقدس را عنوان می‌کند، همسر وی نیز داستان زمان زندگی‌شان و دخترش نیز داستان به‌روزتر و حال حاضرشان را بیان می‌کند.

نویسنده کتاب از من خداحافظ با اشاره به استفاده از عنصر تخیل در داستان خود ادامه داد: در قسمت‌هایی از کتاب که در مورد جنگ دوران دفاع مقدس است، سعی کردم از کتاب «راز کانال کمیل» استفاده کنم و بخشی از کتاب کتاب «از من خداحافظ» با محوریت این کتاب شکل گرفته است، بخش‌هایی نیز توسط خودم به کتاب اضافه شده و زائیده ذهن خودم است، قسمت‌هایی که از کتاب راز کانال کمیل استفاده شده دقیقاً مستند است و قسمت‌هایی نیز به شهید ابراهیم هادی و شهادت او  مرتبط می‌شود.

یزدانی‌نژاد در خصوص اسامی و نام‌هایی که در کتاب ذکر شده تصریح کرد: افرادی که در متن کتاب نام برده و اسامی که در پاورقی‌ها ذکر شده نیز واقعی و مستند هستند، از نظر من کانال کمیل یکی از رازهایی است که خیلی زیاد به آن پرداخته نشده و اگر هم پرداخته شده خیلی سطحی بوده و من سعی کردم اتفاقات و نحوه شهادت افراد با آن مظلومیت‌هایی که رخ داده را با جزئیات بیشتر را به رشته تحریر در بیاورم.

وی ادامه داد: یک نمونه از این مظلومیت‌ها، مظلومیت جانبازهای اعصاب و روان است که اگر همایش و برنامه‌ای تدارک دیده شود، آنها دعوت نمی‌شوند زیرا ممکن است رفتاری بروز دهند که دست خودشان نیست و به نظر من جنگ برای افراد همچنان ادامه دارد که من سعی کردم در این کتاب به آن بپردازم.

نویسنده کتاب از من خداحافظ با اشاره به نظرات مخاطبان و کارشناسان گفت: من دوستان نویسنده‌ای دارم که از من جلوتر هستند و چندین کتاب تعریف کرده‌اند که در این کار همراه من بودند و بعضی‌هایشان سابقه بیشتری هم دارند، این کتاب را اکثرشان خواندند و نظر دادند و من هم از نظر آنها استفاده کردم، نگارش این کتاب یک بازه زمانی دو تا سه ساله را طی کرده و در طول این مدت چندین بار بازنویسی شده است، این بازه زمانی دو سه ساله به این خاطر بود که بخش تاریخی کتاب هم برای من اهمیت زیادی داشت و نمی‌خواستم اشتباهی در این زمینه رخ دهد.

وی در خصوص پیش‌بینی خود از اقبال عمومی کتاب«از من خداحافظ»  گفت: این کتاب اول اثر من است، در این زمینه نمی‌توانم پیش‌بینی داشته باشم اما امیدوارم مورد تایید مخاطب قرار بگیرد و محبوب باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها