پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۴
برنامه هفتم توسعه، حمایت از ناشران را به بانک‌ها تکلیف کند

عضو هیئت مدیره بانک ملی ایران گفت: قانون‌گذار از طریق برنامه هفتم توسعه، حمایت از ناشران را به بانک‌ها تکلیف کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، صمد عزیزنژاد؛ عضو هیئت مدیره بانک ملی ایران، ضمن بازدید از نمایشگاه کتاب تهران درباره ضرورت حمایت از صنعت نشر بیان کرد: اراده شبکه بانکی کشور برای حمایت از صنعت نشر می‌تواند از مسیر قانون‌گذاری اتفاق بیفتد و با توجه به اینکه برنامه هفتم توسعه در دست تدوین است، می‌توان حمایت از ناشران را در این برنامه توسعه گنجاند.
 
وی ادامه داد: قانون‌گذار می‌تواند شبکه بانکی را طبق یک الگو به سمت حمایت از ناشران کشور هدایت کند. با توجه به اینکه متولی صنعت نشر کشور وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، فعالیت این وزارتخانه می‌تواند نقش موثری در پیشبرد اهداف حمایت از صنعت نشر توسط شبکه بانکی داشته باشد؛ همان‌طور که با پیگیری و توافق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بانک ملی هم‌اکنون بانک ملی حمایت همه‌جانبه‌ای از نمایشگاه کتاب تهران دارد.
  
این عضو هیئت مدیره بانک ملی یادآور شد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌عنوان متولی اصلی حمایت از ناشران، منابع و بودجه کافی در اختیار ندارد و لازم است بازیگران دیگر در حاکمیت وارد میدان شوند، مانند بانک ملی ایران که یک بانک حاکمیتی است. حمایت از کتاب و صنعت نشر به‌عنوان یکی از مسئولیت‌های اجتماعی وظیفه ذاتی بانک ملی محسوب می‌شود. البته اینکه بانک اولویت‌های وظایف اجتماعی خود را چطور تعیین کند، بسیار مهم است. چراکه در این حوزه تکالیف مختلفی بر عهده بانک‌هاست.
  
وی با طرح این موضوع که چطور ممکن است صنعت نشر در اولویت‌های مسئولیت اجتماعی شبکه بانکی کشور قرار بگیرد، عنوان کرد: سیاست ارتباطی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بانک‌ها بسیار مهم است. بانک ملی نیز در اثر همین ارتباط هم‌اکنون حامی نمایشگاه کتاب است. تجهیزات فناوری مالی همچون دستگاه‌های خودپرداز را در جای‌جای نمایشگاه مستقر کرده است.
  
به‌گزارش ایبنا، به نقل از ستاد خبری سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران،  صمد عزیزنژاد در پایان با اشاره به اینکه نمایشگاه‌های دیگر کشورها را نیز از نزدیک دیده است، گفت: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از لحاظ محتوا بسیار غنی است. من شخصا چهارده دوره است که به طور مستمر در نمایشگاه کتاب شرکت می‌کنم.

سی‌و‌چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا 30 اردیبهشت‌‌ماه در مصلای بزرگ امام‌خمینی(ره) برپا است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها