جمعه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۴
اميدواريم بوسنی و هرزگوين ميهمان ويژه نمايشگاه كتاب شود

رئيس كتابخانه غازی خسروبيگ شهر سارايوو كشور بوسنی و هرزگوين در جريان بازديد از نمايشگاه كتاب تهران، ابراز اميدواری كرد، بوسنی و هرزگوين ميهمان ويژه نمايشگاه كتاب شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ايران(ايبنا)، عثمان لاويچ، رئيس كتابخانه غازی خسروبيک شهر سارايووی بوسنی و هرزگوين پنجشنبه‌(21 ارديبهشت‌ماه) با حضور در سی‌و‌چهارمين نمايشگاه بين‌المللی كتاب تهران از غرفه انتشارات انقلاب اسلامی، بخش بین‌‌الملل و غرفه ميهمان ويژه، تاجيكستان بازديد كرد.

در جريان بازديد از غرفه تاجيكستان، عثمان لاويچ با سفير تاجيكستان بازديد كرد. در اين بازديد، كتاب‌های ابوالقاسم لاهوتی و كمال خجندی شاعر تاجيكی به عثمان لاويچ معرفی شد. لاويچ در جریان این بازدید، ابراز اميدواری كرد، كشور بوسنی و هرزگوين در سال‌های آينده، ميهمان ويژه نمايشگاه كتاب تهران باشد.

در ادامه رئيس كتابخانه غازی خسرو بيگ و هيات همراه از دفتر «نشر آفتاب» بازديد كردند. در اين غرفه لاويچ، مجموعه «آنسوی ديپلماسی» خاطرات 16 سال وزارت دكتر علی‌اكبر ولايتی در مقام وزیر امور خارجه را تورق كرد.  تاكنون دو جلد از اين كتاب منتشر شده است و جلد سوم نيز آماده انتشار است. در اين غرفه يک جلد از خاطرات علی‌اكبر ولايتی به لاويچ اهدا شد.
 
لاويچ و هيات همراه همچنين از غرفه بنياد سعدی بازديد كردند. رئيس كتابخانه غازی خسروبيگ در این غرفه از مصطفی سروری به‌عنوان بزرگترين مفسر ديوان سعدی ياد كرد و گفت او اهل بوسنی و هرزگوين است.  سيد‌علی موسوی‌زاده، مشاور رئيس بنياد سعدی در اين بازديد توضيحاتی در زمينه همكاری‌های متقابل ارائه كرد.
 
لاويچ در ادامه این بازديد بازيگران شاعران کهن ایران؛ حافظ، سعدی، خيام و فردوسی را دید که به‌طور نمادين نسخه‌های خطی ديوان‌های شعر در دست داشتند. لاويچ تاكيد كرد که كتابخانه غازی خسروبيگ، نمونه آثار این ادبای بزرگ ايرانی را دارد.

به گزارش ایبنا؛ اين هيات در جريان حضور در ايران از كتابخانه و آرشيو ملی مركز تحقیقات كامپيوتری در قم كتابخانه و موزه ملی ملک كتابخانه‌های آيت‌الله مرعشی نجفی بروجردی و كتابخانه مركزی آيت‌الله خامنه‌ای قم كتابخانه آستان قدس و مركز ميكرو فيلم نور در تهران كتابخانه عمومی باباطاهر و هُد‌هُد سفيد  و پارک شهر بازديد كردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها