پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰
حمایت سازمان محیط زیست از کتاب‌های مرتبط با محیط زیست

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در دیدار با رئیس سی‌و‌چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از حمایت کتاب‌های منتشر شده در حوزه محیط زیست خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، علی سلاجقه، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، همزمان با دومین روز از سی‌و‌چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با یاسر احمدوند، رئیس سی‌و‌چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران دیدار و گفت‌وگو کرد.

سلاجقه در این دیدار، کتاب را یکی از نیازهای ضروری زندگی انسان‌ها برشمرد و افزود: نمایشگاه کتاب، زیرساختی است که از آن برای آیندگان می‌توان استفاده کرد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه از ظرفیت نمایشگاه در گسترش فرهنگ حفاظت از محیط زیست استفاده شود، افزود: آثار تولید شده در حوزه حیات وحش، برای کودکان می‌تواند در فرهنگ‌سازی حفاظت از محیط زیست اثرگذار باشد.

وی گفت: این حمایت به‌ویژه در آثار تولیدی حوزه کودک و نوجوانان خواهد بود و در ادارات کل استان‌ها نیز این رویه ادامه خواهد داشت.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه سازمان حفاظت از محیط زیست از آثار تولید شده ناشران در حوزه حفاظت از محیط زیست حمایت می‌کند، عنوان کرد: طی هفته محیط زیست نیز جشنواره‌ای برای انتخاب آثار برتر حوزه کتاب محیط زیست برگزار خواهد شد.
 
احمدوند در این دیدار با اشاره به اینکه نمایشگاه کتاب تهران از نظر مساحت و تعداد بازدیدکنندگان در دنیا کم‌نظیر است عنوان کرد: علاقه‌مندی ایرانیان به کتاب ریشه در فرهنگ ملت ایران دارد.

رئیس سی‌و‌چهارمین دوره نمایشگاه بین‌‌المللی کتاب تهران با بیان اینکه پیش از انقلاب تنها 2هزار و 500 عنوان کتاب در ایران تولید شده بود، اظهار کرد: درحال حاضر براساس داده‌های ثبت شده در بانک اطلاعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی 2 میلیون عنوان کتاب از نویسندگان ثبت شده است.

احمدوند ادامه داد: این تعداد البته ممکن است بیشتر نیز باشد چراکه برخی از افراد و ناشران آثار خود را هنوز در بانک اطلاعاتی ثبت نکرده‌اند.
 
به گزارش ایبنا، علی سلاجقه پس از این دیدار از بخش‌های مختلف نمایشگاه کتاب بازدید کرد.
 
سی‌وچهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «آینده خواندنی‌ است» تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی‌(ره) و همزمان به‌صورت مجازی در ketab.ir ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها