شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۷
اجرای بیش از 500 برنامه فرهنگی برای علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی

همزمان با برگزاری هجدهمین دوره جشنواره «شب کتاب» در 97 شهر و شهرداری منطقه مادرید، بیش از 500 برنامه فرهنگی مرتبط با کتاب ویژه علاقه‌مندان به دنیای کتاب و کتابخوانی نیز اجرا شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ با هدف جذب و تشویق کودکان به مطالعه کتاب، هجدهمین دوره جشنواره «شب کتاب» با مشارکت 730 نویسنده، 150 مؤسسه یا مرکز فرهنگی، 130 کتابخانه و 100 کتابفروشی در 97 شهر و شهرداری منطقه مادرید برگزار شد.
مراسم افتتاحیه این دوره از «شب کتاب» مادرید همچون سال‌های گذشته در محل «خانه پست سلطنتی» واقع در میدان سول که محل رسمی برگزاری مراسمات مربوط به ریاست منطقه مادرید است، برگزار شد و در آن، مارتا ریبرا دلاکروز، وزیر فرهنگ دولت منطقه‌ای مادرید، تعدادی از نویسندگان مطرح امروز ادبیات اسپانیایی همچون هکتور فاسیولینسه، آرورا مورنو و مانوئل ویلاس سخنرانی کردند.
ویلاس که از برجسته‌ترین نویسنده‌های امروز اسپانیاست، گفت: «ابتکار امکان ارتباط خوانندگان با نویسنده از اهمیت فراوانی برخوردار است.».

در روز افتتاحیه، دو مکان تاریخی و مهم دیگر نیز میزبان رخدادهای «شب کتاب» بودند. در این مراسم، نویسندگان کتاب‌های کودک حاضر بودند تا با خوانندگان کودک و نوجوان خود دیدار کنند و پاسخگوی سؤالات‌شان باشند.
در میدان «کنت بارخاس» نیز رویدادی با عنوان «ادبیات عاشقانه» برگزار شد که در آن بخش‌هایی از بهترین متون عاشقانه در ادبیات کلاسیک و معاصر اسپانیا برای حاضران قرائت شد و سپس نویسندگان و منتقدان به بحث و بررسی این نوع ادبی پرداختند.
همچنین، رخدادهای مربوط به کتاب و کتابخوانی در نقاط تاریخی و فرهنگی دیگری از شهر نیز برپا شد که از جمله آن می‌توان به کتابخانه خواکین لگینا، مرکز فرهنگی آتنئوی مادرید، کتابخانه ملی اسپانیا، کایشافروم، خانه آمریکا، مؤسسه گوته مادرید، حلقه هنرهای زیبا، بنیاد تلفونیکا و موزه ریناسوفیا اشاره کرد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها