شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲
همکاری‌های دوجانبه و برنامه‌های فرهنگی بین ایران و گرجستان گسترش می‌یابد

در دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران با رئیس دانشگاه قفقاز گرجستان بر اجرای فرصت‌های مطالعاتی و اردوهای علمی آموزشی در قالب پروژه‌های کوتاه‌مدت و بلند‌مدت و مشترک تأکید کردند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، محمود ادیب، سفیر جمهوری اسلامی ایران در تفلیس به همراه احمدعلی مهری‌اردستانی، رایزن فرهنگی کشورمان ضمن حضور در دانشگاه قفقاز گرجستان با کاخا شنگلیا، رئیس این دانشگاه دیدار و گفت‌وگو کردند.
 
در این دیدار، طرفین در خصوص گسترش همکاری‌های دوجانبه، اجرای برنامه‌های مشترک علمی، فرهنگی، هنری، آموزشی و پژوهشی برای دانشجویان ایرانی و گرجی بحث و تبادل نظر کردند.
 
شنگلیا در سخنانی، با تشریح فعالیت‌های دانشگاه قفقاز گرجستان گفت: تلاش کردیم فرهنگ ایرانی که برای ما دارای جایگاه ویژه‌ای است را از طریق این دانشگاه به جامعه گرجستان معرفی کنیم، لذا اولویت ما جذب و تحصیل دانشجویان ایرانی در گرجستان و بالعکس است.
 
رئیس دانشگاه قفقاز گرجستان با ابراز علاقه‌مندی خود به فرهنگ و تمدن ایران، آمادگی خود را برای همکاری در زمینه‌های علمی، فرهنگی، هنری، آموزشی و پژوهشی و همچنین، تبادل استاد و دانشجو اعلام کرد.
 
تأسیس اتاق ایران در دانشگاه قفقاز 
ادیب، سفیر کشورمان در تفلیس نیز در این دیدار، با اشاره به اشتراکات تاریخی و فرهنگی دو کشور از توجه و نگاه ارزشمند رئیس دانشگاه قفقاز به ایران و دانشجویان ایرانی قدردانی کرد و گفت: برای شناخت هرچه بیشتر قشر جوان علمی و دانشگاهی گرجستان، تبادل استاد و دانشجو در قالب فرصت‌های مطالعاتی و اردوهای علمی آموزشی بسیار حائز اهمیت است.
 
وی آمادگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در تفلیس را برای اجرای فرصت‌های مطالعاتی و اردوهای علمی آموزشی در قالب پروژه‌های کوتاه‌مدت و بلند‌مدت به صورت مشترک اعلام کرد.
 
ادیب موضوع اعزام و بورسیه دانشجویان گرجی به جمهوری اسلامی ایران برای ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در رشته‌های مختلف و همچنین، تأسیس اتاق ایران برای آموزش زبان فارسی در دانشگاه قفقاز را مطرح کرد که مورد استقبال قرار گرفت.
 
به گزارش ایبنا؛ به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این دیدار با بازدید از بخش‌های مختلف دانشگاه قفقاز گرجستان به پایان رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها