شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶
اجرای برنامه‌های فرهنگی در روز شهرستان زرندیه

امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی زرندیه گفت: برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و ورزشی به مناسبت 10 اردیبهشت روز شهرستان زرندیه اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در اراک، حجت الاسلام حسین ابراهیمی در خصوص برنامه‌های روز دهم اردیبهشت روز شهرستان زرندیه گفت: از اوایل سال 1401 برنامه‌ریزی تعیین روز شهرستان در جلسات شورای فرهنگ عمومی آغاز شد و پس ازجمع‌آوری پیشنهادهای صاحب نظران شهرستان در دبیرخانه این شورا، نهایتا روز 10 اردیبهشت که مصادف با سالروز شهادت 23 تن از شهدای گلگون کفن این شهرستان در عملیات  بیت المقدس(آزادسازی خرمشهر عزیز) است به‌عنوان روز شهرستان انتخاب شد.

وی از برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری، ورزشی و اجتماعی به همین مناسبت خبر داد که از جمله می‌توان به برگزاری یادواره شهدای شهرستان، برپایی نمایشگاه توانمندی زنان روستایی، برپایی میز خدمت ادارات، برگزاری کارگاه‌های آموزشی مهارت‌های زندگی، برپایی نمایشگاه صنایع دستی، معرفی آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری، همایش پیاده‌روی خانوادگی، برگزاری زیارت عاشورا و غبارروبی امامزاده سیدمنصور، گلباران مزار شهدا از برنامه‌های این روز به شمار می‌رود.

وی افزود: برگزاری مسابقات کتابخوانی، معرفی و جمع‌خوانی کتاب، برپایی نمایشگاه‌های کتاب، برگزاری محافل ادبی، برگزاری کارگاه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، نشست‌های کتابخوان، برگزاری مسابقات نقاشی، رویداد دختران حاج قاسم، دیدار باخانواده معظم شهدا و ایثارگران، تقدیر از نخبگان و پیشکسوتان فرهنگ وادب، رونمایی از زیست بوم فرهنگی، دیدار با پیشکسوتان فرهنگ وهنر، رونمایی از تمبر روز شهرستان، نامگذاری معابر به نام  روز شهرستان، گفتمان دینی ویژه دانش آموزان، شب شعر و خاطره، چاپ تقویم دیواری و ... هم در این برنامه‌ها گنجانده شده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی زرندیه، شهرستان زرندیه را شهرستان‌های با ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل صنعتی، کشاورزی، گردشگری و فرهنگی هنری معرفی کرد و ادامه داد: روند توسعه این شهرستان روندی بسیار مثبت و سریع است که باید مراقب بود این توسعه و پیشرفت متوازن و در همه عرصه‌ها صورت گیرد.

وی وجود چهره‌های صاحب نام و مفاخر ارزنده باستانی و معاصر را از جمله ظرفیت‌های فرهنگی هنری قابل توجه و اعتنای این شهرستان دانست و در این راستا از چهره‌هایی  چون ابن مشکویه، دانشمند معروف و برجسته هم عصر با ابن سینا، انصاری زرندی، محمد الویری کوهپایی، محمد خوشنویس الویری، آیت الله دبیری زرندی، آیت الله میرمحمدی، آیت الله زرندی، عباسعلی وفایی در ادبیات، سیدمهدی طباطبایی در شعر و ادبیات، مهدی صفری در ادبیات و... نام برد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها