یکشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۱
طرح «کانون مدرسه» در زنجان اجرا می‌شود

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان با بیان اینکه طرح «کانون مدرسه» در زنجان اجرا می‌شود، گفت: در قالب این طرح دانش آموزان در سفرهای تربیتی یک روزه به مراکز کانون می‌آیند و از کتاب‌های کانون و خدمات فرهنگی، ادبی و هنری استفاده می‌کنند.

شیرین دارایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: در راستای استفاده از ظرفیت متقابل کانون پرورش فکری و آموزش و پرورش استان زنجان طرح « کانون مدرسه» اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه « کانون مدرسه» ذیل تفاهم‌نامه وزارت آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری اجرا می‌شود، افزود: این طرح در فرآیند سه ساله اجرایی، در فاز اول برای مدارس ابتدایی و سپس دبیرستان اجرا می‌شود.

دارایی با بیان اینکه طرح کانون مدرسه با هدف آشنایی کودکان، نوجوانان، اولیای تربیتی و والدین با کانون و فعالیت‌های آن اجرا می‌شود، تصریح کرد: در این طرح دانش‎آموزان بازدید یک روزه از کانون داشته و با فعالیت‌های آن آشنا می‌شوند.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان با بیان اینکه این فعالیت‌ها متناسب با سرفصل درسی بچه‌ها انتخاب شده گفت: دانش آموزان در قالب سفرهای تربیتی یک روزه به مراکز کانون می‌آیند و از کتاب‌های کانون و خدمات فرهنگی، ادبی و هنری استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: اصلی‌ترین خدمات ما در این طرح، کتاب و کتابخوانی است، اما در حاشیه انواع فعالیت‌های پیرامونی قابل ارائه است که شامل قصه‌گویی، طراحی، خطاطی، نقاشی، ایده پردازی و نمایشنامه‌خوانی است.

دارایی گفت: بهره‌گیری از امکانات و ظرفیت‌های آموزشی و فرهنگی طرفین برای توسعه‌ فعالیت‌های تربیتی، پرورش خلاقیت و تجربه‌های جدید در یادگیری نیز از دیگر مزایای اجرای این طرح است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها