دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۹
فرهنگ کتابخوانی با مشارکت اصحاب رسانه گسترش می‌یابد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم با اشاره به اهمیت مشارکت اصحاب رسانه در گسترش فرهنگ کتابخوانی، گفت: فرهنگ کتابخوانی با مشارکت اصحاب رسانه گسترش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، مهدی توکلیان  در برنامه ضیافت افطاری کتابداران و اصحاب کتاب استان قم گفت: اصحاب رسانه تا در کنار اصحاب فرهنگ و کتابخوان جامعه نباشند فرهنگ کتابخوانی گسترش نخواهد یافت و رشدی در این حوزه در کار نخواهد بود و ما از همراهی حوزه رسانه از جمله خانه مطبوعات استان قم که بدون هیچگونه چشم‌داشت و توقع هزینه در کنار اصحاب کتابخوان و فرهنگ حضور یافته است سپاسگزاریم.

توکلیان ضمن تقدیر از زحمات هیات با سابقه خادم الرضا(ع) قم عنوان کرد: هیات منظم‌ترین تشکل مردمی است که نظم قابل توجهی دارد و یکی از دلایلی که ما توانستیم این نظام مقدس را در تمامی عرصه‌ها حفظ کنیم به برکت عزای اباعبدالله و این هیات‌هاست.

حسن مالکی نژاد نیز در این مراسم از فعالان عرصه فرهنگ، کتاب و کتابخوانی تقدیر کرد و گفت: این شب‌ها باید به یاد شهدایی باشیم که در حوزه فرهنگ و کتابخوانی فعال بودند.

وی با جهانی خواندن فرهنگ اهل‌بیت (ع) ابراز امیدواری کرد و افزود: باید فرهنگ هیات را تداوم بخشید و موضوع کتابخوانی را به این حوزه وارد کنیم.

روح اله امرالهی، سخنگوی شورای اسلامی شهر قم نیز در این مراسم گفت: کتابداران، سربازان فرهنگی هستند که امانت مهم و چند هزار ساله‌ای به نام کتاب را در اختیار دارند و وظیفه مهمی در انتقال این امانت به نسل آینده و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در استان قم را به دوش می‌کشند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم، تصریح کرد: هیئت خادم‌الرضا یکی از خلاق‌ترین هیئت‌های جهان اسلام است  که همیشه آغازگر فعالیت‌های نوین بوده است. این فعالیت‌ها نشان دهنده ارزش‌های هیئت و بچه هیئتی‌هاست.

میثم رشیدی مهرآبادی، نویسنده و خبرنگار کتاب نیز در این مراسم ضمن تبریک افتتاح کتابخانه مرکزی قم، بیان کرد: هیچ عنصری برای خدمت به کتاب مهم‌تر از کتابدار نیست؛ کتابفروش‌ها مهم هستند اما واقعیت این است که بسیاری از کتابفروشی‌ها در حال تعطیلی‌اند و کسی که زحمات اهالی نشر و کتاب را به مردم مستقیما معرفی می‌کند کتابدار است که ضریب نفوذ آنها بسیار زیاد است.

وی افزود: از دیدگاه من، پایتخت فرهنگی ایران قم است ولی متاسفانه کارهای فرهنگی در قم علی‌رغم مفید و سطح بالا بودن، در رسانه‌ها کمتر منعکس می‌شوند که این مشکل می‌تواند با در نظر گرفتن پیوست رسانه‌ای برای فعالیت‌های فرهنگی بهبود یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها