یکشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷
اعتبار تکمیل فاز دوم کتابخانه مرکزی خرم‌آباد در بودجه ۱۴۰۲ تامین شده است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان در دیدار با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان از تامین اعتبار تکمیل فاز دوم ساختمان کتابخانه مرکزی خرم‌آباد در بودجه 1402 خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در لرستان سیدسجاد راستخانه، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با همراهی میثم زندیه شیرازی، معاون کتابخانه‌های عمومی و برخی از کارشناسان ستادی با حضور در دفتر سمانه حسن‌پور، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان، با وی درباره اعتبارات کتابخانه‌های عمومی، دیدار و گفت‌وگو کرد.

حسن‌پور در این دیدار اداره کل کتابخانه‌های عمومی لرستان در حوزه کاری خود را بسیار پرتلاش دانست و اظهار کرد: اولویت مجموعه مدیریت استان ایجاد زیرساخت‌های توسعه است. کتابخانه‌های عمومی از ارکان اصلی فرهنگ بوده و فرهنگ هم از ارکان اصلی زیر ساخت توسعه است.

وی یکی از دغدغه‌های شخصی خود را توسعه فضای کتابخانه‌ای در استان دانست و گفت: بخشی از اعتبارات دور اول سفر ریاست جمهوری به استان در حوزه کتابخانه‌های عمومی به صورت نقدی تخصیص داده شده و مابقی این اعتبارات نیز به زودی تخصیص داده می‌شود. با وجود همه مشکلات و تنگناهای مالی کشور بر اثر تحریم‌های ظالمانه، در بحث اعتبارات سال ۱۴۰۲ به کتابخانه‌های عمومی نگاه ویژه‌ای خواهد شد.

حسن‌پور درباره پروژه‌های ساخت کتابخانه عمومی در استان گفت: طرح کتابخانه مرکزی یکی از مهمترین پروژه‌های استان بوده که درباره تکمیل کامل این کتابخانه از هیچ کمکی دریغ نخواهد شد و در اعتبارات سال ۱۴۰۲، اعتبار لازم برای تکمیل فاز دوم ساختمان کتابخانه مرکزی خرم‌آباد در نظر گرفته خواهد شد.

راستخانه در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از وضعیت کتابخانه‌های عمومی استان، گفت: پروژه‌های کتابخانه‌ای استان با درصد پیشرفت فیزیکی زیادی وجود دارد که توجه مسئولان استان به‌ویژه در بحث اعتبارات را می‌طلبد. بهره‌برداری از این کتابخانه‌ها در آینده نزدیک، کاهش چشمگیر فاصله سرانه فضای مطالعه در استان نسبت به استانداردها را در پیش خواهد داشت.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان به طرح ساخت کتابخانه مرکزی خرم‌آباد اشاره کرد و گفت: افتتاح این طرح از مطالبات مردم است. بلافاصله پس از تکمیل فاز اول ساختمان کتابخانه مرکزی، روند بازطراحی و تجهیز این کتابخانه با مساعدت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور آغاز و در حال حاضر با سرعت مطلوب در حال انجام است.

وی ادامه داد: بخش‌های مختلف و متنوعی در کتابخانه مرکزی وجود دارد که تجهیز این بخش‌ها بعد از تکمیل فاز دوم ساختمان، از سوی نهاد کتابخانه‌ها انجام خواهد شد. 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان به سایر  طرح‌های در حال ساخت کتابخانه عمومی در استان اشاره کرد و افزود: برخی از پروژه‌های ساخت کتابخانه عمومی در شهرستان‌های استان ازجمله پروژه‌های سلسله، پلدختر و دورود از پیشرفت زیادی دارند و با مساعدت بیشتر مسئولان استان، سال آینده شاهد افتتاح این پروژه‌ها خواهیم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها