چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰
رئیس جمهور سابق عراق از موزه مجلس شورای اسلامی بازدید کرد

برهم احمد صالح هشتمین رئیس جمهور عراق پس از دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی، از صحن علنی مجلس شورای ملی و دیگر بخش‌های مختلف موزه مجلس شورای اسلامی بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، دکتر برهم احمد صالح، هشتمین رئیس جمهور عراق سه‌شنبه (25 بهمن) پس از دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی، از صحن علنی و زیبای مجلس شورای ملی و دیگر بخش‌های مختلف موزه مانند نقاشی‌ها کمال‌الملک،‌ تالار‌های مربوط به تاریخ معاصر و قانون‌گذاری ایران و هدایای اهدا شده  مقام‌های خارجی به رؤسای مجلس شورای اسلامی، بازدید کرد.
 
در این بازدید او اشاراتی به اهمیت مشروطه در ایران داشت. در این بازدید خلیلی مدیر موزه توضیحاتی در مورد پارلمان تاریسم در ایران، تاریخچه بنای کاخ بهارستان، اهم حوادث رخ‌ داده در مجلس و بخش‌ها و گالری‌های مختلف موزه ارائه کرد و به حوادث و اتفاقات مهم تاریخ معاصر ارائه کرد.
 
تابلو «زرگر و فال‌گیر یهودی‌های بغداد» اثر استاد کمال‌ الملک یکی از آثاری بود که مورد توجه رئیس جمهور سابق عراق قرار گرفت. دکتر برهم احمد صالح از اکتبر سال ۲۰۱۸ تا اکتبر سال ۲۰۲۲ رئیس جمهور عراق بود. وی تحصیل‌کرده رشته آمار و کاربردهای کامپیوتر از دانشگاه لیورپول است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها