سه‌شنبه ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۹
رقابت 110 قصه‌گو در مرحله نهایی جشنواره قصه‌گویی

رئیس بیست و چهارمین جشنواره قصه‌گویی، از رقابت 110 قصه‌گو به مرحله نهایی این رویداد خبر داد.

محمود مروج، رئیس بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در یزد با اشاره به برگزاری بیست و چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی گفت: بخش پایانی بیست و چهارمین جشنواره از دوشنبه(26 دی‌ماه) شروع شد. این رویداد اتفاق بسیار خوبی برای اهالی قصه، قصه‌نویسان، قصه‌گویان و پژوهشگران قصه است؛ زیرا اصولاً قصه در کشور، پیشینه زیادی دارد. این جشنواره حدود 6‌ماه شروع شده و کاملا فرهنگی، اجتماعی و فرآیندی است و مراحل اولیه آن در مراکز فرهنگی هنری برگزار شد.

وی ادامه داد: در این رویداد، مخاطبان اصلی کودکان و نوجوان هستند. جشنواره بعد از داوری آثار در دو مرحله استانی و منطقه‌ای، در یزد به مرحله ملی و بین‌المللی رسیده است. خوشبختانه در این جشنواره، فضای فرهنگی شادی برقرار است. در بخش رقابتی، قصه‌گویان آیینی و ملی را داشتیم و نوجوانان، بزرگسالان، مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها، هنرنمایی می‌کنند.

وی بیان کرد: خوشبختانه مادران به همراه فرزندانشان در این محفل فرهنگی حضور پیدا کردند؛ بنابراین خوشحالیم  قصه‌گویی در قالب این رویداد شکل گرفته است. مهمترین سرمایه، کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها هستند که شاهد حضور آن‌ها هستیم. هدف اصلی جشنواره، ترویج قصه‌گویی بین اقشار مختلف است.


مروج درباره آمار مشارکت‌کنندگان در جشنواره قصه‌گویی گفت: بیش از 12 هزار قصه‌گو در بیست و چهارمین دوره جشنواره
ثبت‌نام کردند و  110 قصه‌گو به مرحله ملی راه پیدا کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط