جمعه ۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۳
برگزاری کارگاه آموزشی «زن و رسانه» و نشست‌های «سه‌شنبه‌های دانایی» در لرستان

اعظم روانشاد معاون فرهنگی، مطبوعات و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از برگزاری ویژه برنامه‌های مختلف به مناسبت هفته گرامی‌داشت مقام زن در لرستان خبر داد.

اعظم روانشاد، معاون فرهنگی، مطبوعات و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در لرستان، ضمن تبریک فرا رسیدن میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر به تشریح برنامه‌های این اداره در هفته گرامی‌داشت مقام زن و روز مادر پرداخت و افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با همکاری سایر ادارات فرهنگ و ارشاد شهرستان‌های استان برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری را به مناسبت این هفته در نظر گرفته‌ است.

روانشاد با اشاره به اینکه این هفته به معنای بزرگداشت ویژه برای زنان و مادران است بیان کرد: قدردانی از مادران و زنان سرزمینمان اتفاقی است که در طول سال باید وجود داشته باشد و در این هفته به برکت نام حضرت فاطمه زهرا (س) فرصتی فراهم می‌‌شود تا جنبه‌های مختلف نقش و جایگاه زنان  بیشتر مورد توجه قرار گیرد. 

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان اظهار کرد: امسال در قالب پویش «قدردانیم مادر» به مناسبت این هفته با حضور در سرای سالمندان صدیق خرم‌آباد و تجلیل از مادران ساکن در این مکان، حضور در منزل مادران شهدا در محله‌های مختلف و تجلیل از این عزیزان و کاشتن گل به یاد مادرانی که از دنیا رفته‌اند از جایگاه و شأن زنان در لرستان قدردانی می‌کنیم.

روانشاد به آغاز برگزاری نشست‌‌‌های هفتگی مطالعاتی و کتابخوانی در این هفته با عنوان «سه‌شنبه‌های دانایی» اشاره کرد و افزود: این برنامه با همکاری مجموعه فرهنگی آموزشی دلسا، انتشارات هاویر و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برگزار می‌شود. 

وی ادامه داد: برنامه هفته اول به مناسب هفته گرامی‌داشت مقام زن به کتاب «خانواده: به سبک ساخت یک جلسه مطول مطوی در محضر مقام معظم رهبری» اختصاص دارد که با حضور استاد فاطمی نیک و علاقه‌مندان  برگزار خواهد شد.

روانشاد با بیان اینکه عصر شاعرانه «مهر مادری» یکی دیگر از برنامه‌‌هایی است که اجرا خواهد شد افزود: رونمایی از کتاب‌های بانوان نویسنده لرستان و برگزاری مسابقه کتابخوانی ویژه مادران و فرزندان کارکنان ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان نیز در این هفته انجام خواهد شد.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به اینکه به منظور تقدیر از همکاران که در جامعه حضور فعال دارند از مادران و بانوان شاغل در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی طی مراسمی تقدیر به عمل خواهد آمد افزود: مسابقات ورزشی ویژه بانوان نیز به منظور ایجاد نشاط اجتماعی در نظر گرفته شده است.

روانشاد به برگزاری چند کارگاه آموزشی اشاره کرد و افزود: کارگاه‌های آموزشی زن و رسانه و نیز کارگاهی با موضوع فرزندپروری، مهارت‌های زندگی و مباحث روانشناسی نیز در استان برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی مطبوعات و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه در هر یک از شهرستان‌های استان نیز برنامه‌های مختلفی برگزار می‌شود گفت: همایش ادبی به همین مناسبت و گرامی‌داشت شهدای دانش‌آموز شهرستان بروجرد همراه با تجلیل از دانش‌آموزان با همکاری موسسه فرهنگی هنری صدای پای صبح برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها