شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۹
21 هزار و 200 جلد کتاب در لرستان اهدا شد

منصور احمدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان درباره آمار کتاب‌‌های اهدایی در استان لرستان گفت: امسال تا‌کنون 21 هزار و 200 جلد کتاب در سطح استان ازسوی این اداره کل اهدا شده است.

منصور احمدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در لرستان گفت: در 9 ماهه 1401، 21 هزار و 272 جلد کتاب در سطح استان از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به مراکز مختلف اهدا شده است.
 
وی با اشاره به اینکه بیشترین آمار کتاب‌های اهدایی مربوط به سی‌امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با 5000 جلد اهدا بوده است، افزود: آموزش و پرورش و مراکز علمی، بیشترین سهم را در اهدا کتاب‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته‌اند. موسسات مردم‌نهاد و انجمن‌ها از دیگر مراکزی هستند که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان کتاب‌هایی با موضوعات مختلف به این مراکز و به مناسبت‌های مختلف اهدا کرده‌ است.
 
احمدی عنوان کرد: کانون‌های مساجد، دستگاه‌ها و اداره‌ها، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، مراکز بسیج و موسسات فرهنگی استان، کتابخانه‌های عمومی، مراکز بهداشتی و درمانی از دریافت‌کنندگان کتاب‌های اهدایی هستند. ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی سایر شهرستان‌های استان نیز به مناسبت‌های مختلف، کتاب‌های متنوعی را دریافت و در شهرستان‌های خود اهدا کرده‌اند.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان درباره حمایت از ناشران و کتاب‌های منتشر شده آن‌‌ها در استان نیز گفت:‌ تا قبل از آبان‌ماه امسال، کتاب‌هایی از ناشران در استان در هیات خرید بررسی و به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال می‌شد یا براساس درخواست ناشران برای وزارتخانه ارسال می‌شد و از سوی وزارت خرید انجام می‌گرفت.
 
احمدی ادامه داد: بنا بر اقتضای سیاست عدالت فرهنگی که شعار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، با توجه به اینکه امکان دسترسی برای همه ناشران به انتخاب آثار آن‌ها فراهم شود، همه کتاب‌هایی که از سوی ناشران اعلام وصول شده باشد از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بررسی می‌شود. کتاب‌های منتخب براساس آیین‌نامه مصوب و انتخاب می‌شوند و خرید از ناشران انجام خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها